שומאכר: גם הנהג הכי טוב זקוק לעזרי נהיגה
אלוף הפורמולה 1 הצטרף ליום נהיגה במתקן הניסוי של מרצדס, ובחן את מערכות העזר המתקדמות שיהפכו את הנהיגה לנוחה ובטוחה יותר. שומאכר: "מערכות סיוע לא סובלות מהיסח דעת ולא מתעייפות"
אלוף הפורמולה 1 שבע פעמים, מיכאל שומאכר, ביקר במרכז המחקר ופיתוח של מרצדס בזינדלפינגן, גרמניה. שומאכר, שמכהן כיום כשגריר מותג היוקרה, בחן במתקן הניסוי את מערכות הבטיחות החדשות של ה-C קלאס, משפחתית יוקרתית חדשה שתושק בתוך ימים ספורים.
"אף אחד לא מסוגל להיות מרוכז ב-100% כל הזמן", כך אמר מי שנחשב לאחד מהנהגים התחרותיים הטובים בהיסטוריה. "לפעמים אפילו רגע של חוסר תשומת לב מספיק. לכן אני תומך במערכות עזר חכמות למכוניות נוסעים. הן אף פעם לא סובלות מהיסח דעת ואף פעם לא מתעייפות".
שומאכר בחן בין היתר את מערכת הבלימה החדשה של ה-C קלאס, שמזהה סכנה ומסייעת לנהג להימנע מפגיעה בהולך רגל, רכב חונה או רכב נוסע מלפנים. המערכת מציעה רמה שונה של התערבות בהתאם למהירות הנסיעה, ויכולה במצבים מסוימים למנוע תאונה לחלוטין או לצמצם את הנזק, כך שיסתכם בפגיעה קלה יותר או בנזק רכוש בלבד. המערכת החדשה, שמגיעה מה-S קלאס, כוללת לראשונה גם זיהוי לתנועה חוצה מימין או משמאל.
בנוסף, ה-C קלאס תוצע עם בקרת שיוט אדפטיבית, שמודדת את המרחק מהרכב שמלפנים ומאיצה או בולמת עצמאית בהתאם לקצב הנסיעה האפשרי. המערכת מסוגלת אף לבלום לעצירה מוחלטת במקרה של פקק תנועה, ולהאיץ חזרה למהירות הנבחרת כשהכביש מתפנה. היא כוללת גם סיוע בהיגוי, למקרה בו הנהג סוטה מהנתיב בגלל עייפות או היסח דעת - אך עדיין לא מדובר בהיגוי מלא שיאפשר לכם להתגלח ולקרוא עיתון באמצע הנהיגה.
שומאכר - תומך נלהב במערכות בטיחות
זו אינה פעם ראשונה בה שומאכר משתתף בקמפיין לעידוד רכישת מערכות בטיחות מתקדמות. בשנת 2007 למשל הוא הצטרף לקמפיין רחב היקף של ה-Euro NCAP והאיחוד האירופי, לעידוד רכישת מכוניות עם בקרת יציבות אלקטרונית. מערכת זו, שהפכה לפני כשנתיים לחובה בכל רכב פרטי המשווק בישראל, מזהה החלקת גלגל אחד או יותר ובולמת בהתאם, כדי לשמור על כושר התמרון של הנהג.