שיא הנימוס: אליפות יפן למוקדנים טלפוניים
יותר מ-12 אלף עובדים במוקדי שירות ותמיכה טלפוניים נרשמו לאליפות המדינה ה-52, רק 60 הגיעו לגמר. כמה מהם גברים?
כמה זמן חיכיתם על הקו בפעם האחרונה שפניתם למוקד שירות טלפוני, כמה עניין הרגשתם שהמוקדן או המוקדנית מביעים בכם וכמה פעמים הייתה לכם תחושה שאתם מדברים עם רובוט? ביפן, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס", מתן שירות טלפוני הוא תחום רציני ביותר הכולל תקנות קפדניות שאותן על המוקדנים למלא וספרי הדרכה עבי כרס המכשירים רבים מהם לתפקידם.
עוד חדשות מהעולם :
- מצרים: 500 לירות קנס למי שלא יצביע לחוקה
- בן 27, בלי ניסיון. שר החוץ הבא של אוסטריה
המבורגר, צ'יפס, בלי סלט. האיראנים משמינים תמה הדרך לחירות: מנדלה נקבר בכפר אבותיו
לכן, אין זה פלא שזו השנה ה-52 שאלפי יפנים מכל רחבי המדינה מתחרים על תואר "המוקדנית או המוקדן הטובים ביותר". ולא, ההחלטה לציין דווקא את "המוקדנית" ראשונה בשם התחרות בעברית אינה מקרית: בדומה לשנים עברו, גם השנה רק ארבעה מתוך 60 המועמדים והמועמדות הסופיים בתחרות היו גברים.
"ניו יורק טיימס" דיווח כי השנה הגישו 12,613 אישה ואיש מועמדות לתחרות, שבה נדרשים המעומדים לתת מענה לטלפונים תוך הפגנת נימוס, רהיטות וגם נועם נשי שישרה על מקבלי השירות תחושת רוגע.
ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי מארגני התחרות מסבירים את הצלחתה - מספר המשתתפים גדל פי שניים בעשר השנים האחרונות - בחשיבות
הרבה שמייחסים ביפן לאדיבות ולנימוס. בעיתון הסבירו כי עובדים במוקדי שירות טלפוני נדרשים לקיים לעתים כללים קפדניים כמו אלה הנוגעים למילות הנימוס שבהן יש לפנות למתקשר בהתאם למספר הצלצולים שהוא נאלץ להמתין (שניים או שלושה) והחובה לוודא שמבקש השירות ניתק את השיחה לפני שהמוקדן מניח בעצמו את השפופרת.
חברות שונות ביפן רואות בהשתתפות בתחרות דרך לשפר את תודעת השירות בקרב עובדיהן.