כאלה עוד לא ראיתם: מודעות דרושים מקוריות
התחרות על ליבם של מחפשי עבודה איכותיים מביאה חברות להעלות את הרף של מודעות הדרושים. כך למשל מבחן בציור או חידת ענק שנדרשו מועמדים למלא כתנאי להגשת מועמדות למשרה. צפו
בעידן שכולו מדיה, לא קל למודעות דרושים "רגילות" לעמוד בתחרות על ליבם של מחפשי העבודה האיכותיים. רוב המודעות נראות כלקוחות מאותו "פס ייצור" ומגייס שלא יצליח לבלוט – לא יצליח לגייס מועמדים ולא ישרוד. עם זאת, יש חברות שמעלות את הגיוס הסטנדרטי מדרגה, בזכות לא מעט אומץ ורצון "לצאת מהקופסה".
אז מה הניבה לנו 2013 בתחום זה? לפניכם קמפיינים מצטיינים לגיוס שעלו בשנה החולפת בכלי המדיה השונים בעולם והצליחו לעורר הדים, לזכות בפרסים ובעיקר - לגייס מועמדים איכותיים.
הקשר שבין ברקוד לקעקועים
Berrge Tattoo, סטודיו לקעקועים מאיסטנבול, פרסם מודעות גיוס לאמן קעקועים בהפקת משרד הפרסום BÜRO, שתפסה שתי ציפורים במכה ושילבה בתוכה גם את שלב הסינון הראשוני. במודעה הופיע QR Code שהמועמדים היו צריכים לצייר ואז לסרוק על מנת להגיש את מועמדותם. משימה זו דורשת יד יציבה ודיוק - בדיוק מה שנדרש מאמן קעקועים והמודעה - פשוטה, אך מבריקה, מקורית ומסקרנת.
דרושה מהנדסת (או מפענחת לצופן דה וינצ'י)
מודעה נוספת ששילבה את שלב הסינון הראשוני באופן מקורי במיוחד, שייכת לסוכנות הביון הבריטית, שרצתה לאתר מועמדים מתחום ההנדסה האזרחית לתפקיד מנהלי פרוייקט ביחידה לחומרי נפץ.
המודעה, בהפקת משרד הפרסום Penna, נראית כבליל אותיות ומספרים חסר פשר לאדם הממוצע. למעשה היא מורכבת מ-4,628 תווים שחוברו יחד כדי ליצור חידת ענק המיועדת למומחים בתחום. פתירתה היוותה, למעשה, תנאי להגשת מועמדות למשרה.
שלב הסינון הזה הוכיח את עצמו - כמות המגיבים למודעה עלה ב-73% ביחס לשנה קודמת, ו-89% מהמועמדים שהגיבו למודעה עברו את שלב הראיון הטלפוני. המודעה זכתה במקום הראשון בתחרות שערך CIPD (הארגון האמריקאי המקצועי לתחום משאבי האנוש).
ליל האימה של המגייסים
מודעת דרושים שמעוצבת כמו פרסומת לסרט אימה? אין ספק שזה קונספט שתופס את העין. המודעה, בהפקת משרד הפרסום TMP Wordwide, פונה לבוגרי בתי ספר לסיעוד באנגליה וקוראת להם להצטרף לפרויקט חדש לבריאות הציבור של בתי החולים האוניברסיטאיים של מנצ'סטר - הכשרה שתהפוך אותם ל-Health visitors & community staff nurses (אחים ואחיות שעובדים בקהילה).
המודעה זכתה בפרס ראשון בקטגורית "השימוש הטוב ביותר של פרסום בפרינט" בתחרות RAD Awards 2013 לקמפיינים בתחום הגיוס.
מודעת דרושים לשופטים בתחרות
לפעמים מה שחשוב הוא לא רק איך נראית המודעה - אלא איפה אתה מפרסם ובאיזה דיוק אתה מצליח לפנות לקהל היעד שלך. כך למשל במקרה הבא, בו חברת הפרסום הישראלית LEAD הגישה "עבודה" לקטגורית הדיגיטל בפסטיבל ניו יורק לשיווק.
העבודה הייתה בעצם מודעת דרושים לאנשי קריאייטיב - שפונה אליהם באופן ישיר. כך הופצה המודעה באופן ממוקד ל-380 השופטים בתחרות - ריכוז איכותי במיוחד של אנשי קריאייטיב - בדיוק מהסוג שכל משרד בעולם ירצה אצלו.
גזענות שמתגלה כפלורליזם
דוגמה ישנה יותר היא מודעת הדרושים של מקדונלד'ס שוודיה, הנראית במבט ראשון פוגענית, שלא נאמר שערורייתית. המודעה אומרת: "אנחנו לא מעסיקים תורכים, יוונים, פולנים, הודים, אתיופים, ויאטנמים, סינים או פרואנים".
עם זאת, מבט מדוקדק יותר באותיות הקטנות חושף את המסר האמתי של המודעה: "אנחנו מעסיקים אנשים. לא אכפת לנו מה שם המשפחה שלך, כי לאמביציה ולנחישות אין שום קשר ללאומיות שלך". אין ספק שזו הרבה יותר ממודעת דרושים. מדובר בקונספט אמיץ אך מאוד חכם, שמצליח לתפוס מיד את תשומת לב המועמדים.
תוצרת כחול לבן
ולסיום - אמנם לא מדובר במודעת דרושים קלאסית, אבל זהו בהחלט מוצר גיוס איכותי ויוצא דופן בנוף הגיוס הישראלי. חברת ההיי-טק הישראלית טלדור החליטה לגייס עובדים בעזרת סרטון ויראלי ביוטיוב. לשם כך הם יצרוtake off לפורמט המוכר והמצליח - "בקיצור" של ארץ נהדרת.
הסרטון "בקיצור - התקבלתי לעבודה", שהופק על ידי Dreams & Magic, צולם במשרדי החברה בהשתתפות עובדי החברה והוא מספר את תלאותיו של איש הייטק בדרכו למשרה הנחשקת. התוצאה: גם מצחיקה, גם אפקטיבית - וגם מצוינת למותג. צפו:
הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs