נספרסו: "תקלה באתר גרמה למשלוח מוזל"
צרכן מירושלים התלונן ל-ynet שבשנה האחרונה נהג להזמין 10 שרוולים של קפסולות ולא שילם דמי משלוח (27 שקל). פתאום, ביקשו ממנו לקנות 20 שרוולים כדי לקבל משלוח חינם. לפי נספרסו, תקלה ממושכת באתר האינטרנט, איפשרה לצרכנים בדרום וצפון הארץ לקבל הנחה במשלוח שמיועדת רק לתושבי מרכז הארץ. התקלה תוקנה והמשלוח התייקר בחזרה
הידעתם? נספרסו (Nespresso) מאפשרת משלוח חינם בקניית 10 שרוולים של 10 קפסולות, רק לתושבי אזור נתניה-רחובות. בשאר אזורי הארץ: צריך לקנות 20 שרוולים כדי לקבל פטור מדמי משלוח. לא ידעתם? יתכן שזה בגלל תקלה ממושכת באתר נספרסו, כך טוענים בחברה, שאיפשרה לצרכנים שאינם גרים במרכז הארץ, להזמין 10 שרוולים ולא לשלם דמי משלוח. עד כה נהנו הצרכנים "מן ההפקר". כעת תוקנה התקלה, כך לפי החברה.
- לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות
כפיר, תושב ירושלים, סיפר ל-ynet: "נספרסו העלו את דמי המשלוח שלהם בטענה של תקלה במערכת. עד היום היה ניתן היה להזמין באתר של נספרסו 10 שרוולים בכ-250 שקל, כדי לקבל משלוח חינם. לאחרונה, כדי לא לשלם דמי משלוח, צריך פתאום להזמין 20 שרוולים - הזמנה של כ-500 שקל. בשיחה עם נציגת השירות של נספרסו, נאמר לנו שעד היום הייתה תקלה במערכת ובגלל זה היה משלוח חינם בקניית 10 שרוולים בלבד. לא ברור איך זה יתכן, כי כבר הזמנו 4 פעמים 10 שרוולים וקיבלנו משלוח חינם בכל פעם.
"גם בחנות בממילא, בה קנינו את מכונת האספרסו, נאמר לנו מפורשות שבקניית 10 קפסולות - אין דמי משלוח. כך שלדעתי לא מדובר בתקלה אלא בשינוי שלהם. בנוסף, כשהעלנו את הטענה שיש היום קפסולות בסופר, הוזהרנו שאם נשתמש בהן והמכשיר יתקלקל, לא תהיה לנו אחריות על המכשיר".
ברשתות הקפה מורידים מחירים ונספרסו מעלים?
אם אכן ארעה תקלה כזאת, היא בטח היתה ממושכת, שכן כפיר הוא לקוח החברה כבר שנה. בנוסף, כפיר לא ידע על התקלה כיוון שנספרסו כלל לא הודיעו עליה באתר שלהם, כך מסתבר. יותר מכך, הוא גם לא ידע שכתושב ירושלים הוא אמור לשלם יותר על משלוח מנספרסו. מבחינתו, מדובר בעליית מחיר: מחיר קפסולה נע בין 2.23 שקלים (כולל מע"מ) ל-2.46 שקלים (כולל מע"מ). עם דמי המשלוח מדובר בעיית מחיר של כ-2 שקלים בממוצע לשרוול.
כששמע על התגובה של חברת נספרסו אמר כפיר, "קנינו את המכונה בממילא, לפני למעלה משנה. אני זוכר שאמרנו למוכר: 'מה, נבוא עד אלייך כל פעם כדי לקנות קפסולות? הוא אמר לנו - לא, תזמינו באתר האינטרנט 10 שרוולים ותקבלו משלוח חינם. גם בהדרכה שקיבלנו על המכונה, הדבר נאמר לנו. אני לא מאמין שזו תקלה. ברשתות הקפה כולם מורידים מחירים והם מעלים מחירים? ולמה לא מודיעים על זה ללקוחות, אלא רק כשמתקשרים לשירות הלקוחות"?
"לא שינינו תעריף 5 שנים"
מחברת נספרסו נמסר בתגובה: "תעריף משלוח הקפה של נספרסו נשאר ללא שינוי בחמש השנים האחרונות. אכן היתה תקלה זמנית באתר נספרסו שבגינה ניתן היה להזמין ללא עלות גם מספר קטן יותר מהרגיל של שרוולים.
"לגבי נושא האחריות על המכונה - אנו מקפידים להעניק ללקוחותינו את חווית השירות הטובה ביותר. הסברנו ללקוח לשאלתו כי מכונות נספרסו תוכננו לשימוש בקפסולות נספרסו, וכי האחריות איננה מכסה תקלה שנגרמה בשל שימוש שלא על פי ההוראות".