מבחן אופניים: טרק Remedy 8
קבלו עוד זוג אופניים מבציר 2014, הפעם עם גישה (עוד) יותר אגרסיבית ובמידה "27.5 האופנתית. הם אמורים לעשות כמעט הכל, בפועל זה לא מתממש
עכשיו הם כבר לא יכולים להתחמק מזה. יצרני האופניים הגדולים - כולל Trek - נרדמו והגיבו באיחור לטרנד חישוקי ה-"27.5. חלקם הימר בכבדות על ההמשכיות של ה-"29 והמשיכו להשקיע בפיתוח שלדות ודגמים סביב היתרונות (והבעיות) של גלגלים אלה, ונתפסו עם הטייטס סביב הברכיים, כשמותגי בוטיק קטנים ובינוניים הפציצו עם דגמים חדשים וגרסאות חדשות שנחטפו כמו לחמניות טריות. ועל הדרך השמידו כנראה סופית כל זכר ל-"26 אשר ישרדו כנראה רק כאופני "פארקים" ו"דאון-היל".
- לאתר מגזין שטח ברשת
אימרו רמדי
ה-Remedy של Trek מיועדים לרוכב האגרסיבי והיותר-מיומן. זה שכבר בגר ויודע בדיוק מה הוא רוצה, ובמקרה זה הוא רוצה אופני אול-מאונטיין שמסוגלים להתמודד עם סינגלים ומשעולים טכניים, אבל גם לכסות במהירות את הק"מ בין קטע טכני אחד למשנהו. אופני המבחן הם גרסה "8" של הדגם במשפחה בת תשעה דגמים, שלושה מהם עם "29 והשאר "27.5. מעליהם אגב עוד ארבע גרסאות של "9", עם אבזור אקזוטי למדי ותגי-מחיר סטארטוספריים.
למרות שהם אינם שייכים לקצה העליון של תגי המחיר, ל-"8" בכל זאת מצוידים היטב: החל בשלדה, דרך מוט היגוי חרוטי, מחבר לשינוי מהיר של גיאומטריה, ניתוב כבלים דרך השלדה, הכנה לכבל למוט מושב הידראולי, מתלה אחורי צף ועוד. Fox מספקים את הסחורה עם מזלג אבולושן 34 CTD ו-140 מ"מ מהלך, ובולם מתקדם מאחור בעל מהלך זהה.
העברת הכוח מגיעה משימאנו, עם מעביר קדמי, קסטה, ושיפטרים ממשפחת SLX, ומעביר אחורי XT עם מצמד. גם המעצורים מגיעים מסדרת SLX ונושכים רוטורים בקוטר 180 מ"מ. האיבזור ההיקפי והחישוקים מגיעים מבונטרגר, כולל המושב והגריפים. את החבילה סוגרים צמיגי בונטרגר ברוחב 2.35 שמנמנים. המחיר, קחו אוויר, עומד על 15,700 שקלים עסיסיים, והמשקל 14.3 ק"ג כולל ג'יפה ודוושות SPD.
הנעה עדינה
באופניים בהם המתלים מהווים חלק כה חשוב ומהותי, צריך להשקיע זמן בכיול עדין למשקל ולאופי הרכיבה. Trek פותרים את הבעיה עם מחשבון פשוט באתר החברה, לתוכו אתה מזין משקל (כולל כל הציוד), בוחר את גרסת האופניים ומקבל כבמטה קסם את לחץ האוויר המומלץ ואת כיול שיכוך ההחזרה. מדובר כמובן בכיוון בסיסי וראשוני, מעין נקודת זינוק לכיול עדין יותר. כבסיס, זה בכל מקרה עובד נהדר.
ואיך זה מרגיש? על השביל, בדרך לקטעים הטכניים, הרמדי יתפקדו כמו שצריך ויעבירו אותך את הקטעים המשעממים כחייל צייתן במסע לילי. אי אפשר שלא להתרשם מהאיכות הכללית, אבל זה יותר בבחינת "לא נהנים מזה, אבל חייבים לעשות". תנוחת הרכיבה נוחה לאורך זמן, ויש טווח הזחה גדול דיו כדי לאפשר דיווש יעיל. האפשרות לנעול או לצמצם את מהלך המתלה עוזרת כאן. חבל רק שהצמיגים השמנים והאנטומיה האגרסיבית מתבטאים בהתנגדות גלגול גבוהה ותחושת כבדות מסוימת.
אבל עד רגע זה מצאנו עצמנו ברכיבה מנהלתית. ככל שהשביל הפך לטכני יותר והמהירות עלתה, החיוך על פנינו הלך והתרחב. לשלדה גיאומטריית היגוי שטוחה למדי של 68 מעלות (במידה M של אופני המבחן) וזה אומר שהם יציבים מאד, גם כשהם פוגשים בסלעים, שורשים וגבנונים. רכבו "דרכם" באגרסיביות, ותגלו במהירות מדוע המתלים של Fox נחשבים לטובים ביותר. עם יכולת ספיגה מדהימה, ריסון מצוין ועמידות איתנה בפני פיתול.
ככל שרכבתי יותר, כך הרשתי לעצמי לתקוף חזק יותר ויותר מכשולים מאיימים עם אופניים אחרים. אותה זווית היגוי שטוחה מחייבת גם גישה אגרסיבית בכניסה לפניות, וחוסר חשש מהשכבה נמוכה. המעביר האחורי עם המצמד מסתדר נהדר עם הטלטולים המטורפים של זרוע המתלה, ולא החמיץ העברה או החטיא גלגל"ש. גם הקדמי עבד יפה ופספס רק כשברוע לב התעקשתי להעביר פלטה תחת עומס.
המעצורים SLX בעלי הדיסקים הגדולים סיפקו עוצמת בלימה חזקה ויכולת מינון טובה, ואפשרות כיוון מרחק המנוף מהגריפ התגלתה כתוספת יעילה במיוחד.
ועכשיו הסיכום
הרמדי של Trek מאד איכותיים ומאוזנים, ומצטיינים באזור הצר שבין עצי האורן. בפיתולים, בין סלעים, שורשים, דרופים וברמים, יתגמלו ה-8 עם התנהגות מעוררת ביטחון, פועל יוצא של מתלים נהדרים והעברת כוח ובלימה יעילים. העניין הוא שבקטעי קישור ההכרחיים הם מייגעים עקב משקל עצמי גבוה, צמיגים שמנים ותחושה שהכל בסדר, אבל לא יותר מזה. ובמקרה של אופניים במחיר כזה, זה לא לגמרי מספיק.