האם מגבי השמשה עומדים להיעלם?
הם מורחים, מתבלים, מכוערים ומאד מיושנים, אבל נראה כי למגבי הגומי לא נמצא עדיין תחליף. עד שהגיעה מלקארן הבריטית
האם אחד האבזרים המיושנים ביותר שיש בכל מכונית, מגבי השמשות, עומד להיעלם סוף סוף? אם זה תלוי במקלארן, יצרנית מכוניות אקזוטיות בריטית שמתחרה בפרארי ולמבורגיני, זה בדיוק מה שעומד לקרות, ומוקדם מכפי שאתם יכולים לשער.
מקורות בכירים ביצרנית סיפרו ל"סאנדיי טיימס" כי הם נמצאים בימים אלה בשלבי פיתוח מתקדמים לאמצעי ניקוי שמשה חליפי, הלקוח מ"טכנולוגיית מטוסי קרב". העיקרון הוא כי במקום זרועות מתכת ופיסות גומי המוצמדות אליהן, ישולב בשמשה מנגנון המייצר תדר אלקטרוני גבוה, המונע לכלוך ומים על השמשה - רעיון שמהנדסי מקלארן לקחו ממחלקות הפיתוח בחיל האוויר הבריטי.
ביצרנית סירבו לספק פרטים נוספים, לטענת העיתון מחשש שהמתחרות יעתיקו את הרעיון ויקדימו את מקלארן בחדירה לשוק הרכב העצום. בהתחשב בעובדה שמדובר ביצרנית זעירה במונחים של שוק הרכב העולמי, עם משאבים פיננסיים מוגבלים, נראה שיש להם סיבה טובה מאד לחשש כזה.
האם זה אומר שבקרוב נפסיק להחליף את להבי הגומי היבשים לפני חודשי החורף, ופקחים יאלצו למצוא פתרון מקורי להצמדת הדו"ח לשמשה הקדמית? אם להאמין למקלארן, זה בהחלט עומד לקרות ונמצא ממש מעבר לפינה. לדברי מקורות ביצרנית, שיווק המערכת יחל כבר בשנת 2015, במכוניות מקלארן כמובן.
בהתחשב במחיר הרכישה המפלצתי ממילא של מקלארן כיום, לא נראה כי שילוב מערכת כזו ישפיע מהותית על מחיר המכונית, או ירתיע קונים פוטנציאלים מההשקעה הדרושה כדי להתמודד עם השכן בעל הלמבורגיני. במקביל, בדיוק מאותן סיבות נראה כי לפחות בתחילת הדרך, המערכת לא תהיה זולה מספיק כדי לשלבה במכוניות עממיות. כאלה שאתם ואנחנו נוהגים בהן יומיום.
כמו כמעט כל פיתוח מתקדם בתעשיית הרכב, ניאלץ להמתין עוד קצת - מספר שנים לפחות - עד שהמשפחתית שלנו תגיע עם המערכת באופן מקורי.