קיה מזמינה כ-8,000 מכוניות למוסך
בעלי מכוניות מדגמים שונים שיוצרו בין 2006 ל-2011 נקראים למוסך לצורך תיקון מתג דוושת בלם. לפני כחצי שנה הוזמנו כ-2,000 מכוניות אחרות מתוצרת קיה לתיקון דומה
קיה מרחיבה את הקריאה לתיקון. בעלי 7,885 מכוניות מדגמי קרניבל, פורטה, ספורטאז', מג'נטיס ואופירוס משנות הייצור 2006 (נובמבר) ועד 2011 (מאי), יוזמנו בימים הקרובים על-ידי יבואנית קיה לישראל, חברת טלקאר, למוסכי הרשת המורשים כדי לבדוק את מתג דוושת הבלם. זאת לאחר שהתגלה כי הוא עשוי שלא לתפקד. הליקוי שהתגלה במתג מונע את הפעלת אור הבלם בעת שימוש בדוושה, אך גם אינו מאפשר לנטרל את מערכת בקרת השיוט (בכל רכב בהם היא נמצאת) בעת שימוש בבלם כנדרש.
הקריאה הנוכחית לתיקון המכוניות מגיעה כחצי שנה לאחר קריאה דומה שנשלחה לכמעט 2,000 בעלי מכוניות מדגם סורנטו, קרניבל, קארנס וסול שבהן התגלתה תקלה אפשרית דומה. במקור הודיע קונצרן יונדאי-קיה על הבעיה בחודש אפריל, והזמין על כן לתיקון כ-2 מיליון מכוניות בכל רחבי העולם. בהודעה המקורית הודיע הקונצרן כי מהות התקלה נוגעת למערכת החשמל.
מתג המופעל בעת לחיצה על דוושת הבלם אחראי - בין היתר - על הדלקת אור הבלימה, אך תקלה בו עשויה לפגום בפעולת מספר מערכות אחרות. זאת מכיוון שמתג זה מדווח למחשב ניהול מערכות הרכב השונות כי מתבצעת בלימה. כאשר הוא אינו עושה כך - או שולח אות שגוי - הוא עלול למשל למנוע את נטרול בקרת השיוט באמצעות בלימה. בתגובה אמרו בקיה ישראל כי כי מערכת בקרת השיוט ניתנת לנטרול גם באמצעות מתג הפעלה-כיבוי.
כלי תקשורת אמריקאים ציינו לפני מספר חודשים כי בעיית האות המוטעה עלולה גם לגרום לחוסר יכולת שילוב בורר ההילוכים למצב "נסיעה" ממצב "חניה". זאת שכן מנגנון ביטחון מונע תזוזת בורר אקראית כאשר דוושת הבלם אינה מופעלת.
בעלי מכוניות קיה המעוניינים לבדוק אם מכוניתם כלולה בקריאת השירות, יכולים להתקשר למוקד שרות הלקוחות של היבואנית, שיחת חינם בטל' מס' 1-800-377-775. משך התיקון לדברי טלקאר עומד על כחצי שעה, וניתן לבצעו רק במוסכי השרות המתאימים. רשימת המוסכים מתפרסמת באתר האינטרנט של החברה www.kia-israel.co.il
יש להזכיר כי לפי תקנות התעבורה, בעל רכב שלא יבצע "קריאה חוזרת" לתיקון תוך חצי שנה, לא יוכל לחדש את רישיון הרכב בעת ביצוע מבחן הכשירות השנתי (טסט), ולא יוכל להעביר עליו בעלות.