שתף קטע נבחר

 

הקפה שבכוס ינצח: אנגליה, כבר לא ארץ התה

בקצב הזה, למלכה לא יישארו שותפים לכוס התה של חמש: ירידה חדה חלה בצריכת התה בבריטניה, מסמלי הממלכה. הבריטי החדש מעדיף קפוצ'ינו

תמיד יהיה לנו את הביג בן: בריטניה הולכת ומאבדת את אחד הסמלים הכי מפורסמים שלה - התה. לפי נתונים שפורסמו בימים האחרונים בממלכה, בשלוש השנים האחרונות נרשם פיחות הולך וגדל ברכישת התה על-ידי נתיניה של הוד מלכותה, ובמקום זאת הופכת צריכת הקפה להיות נפוצה הרבה יותר.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

לפי הנתונים האחרונים, מכירות התה פחתו השנה בבריטניה ב-6.2%, אחרי שב-2012 פחת שיעורן ב-3.3%. בשנת 2011 חלה ירידה של 1.7% במכירת התה, ולפיכך ניתן להתרשם שבכל שנה בשלוש השנים האחרונות הירידה בשיעור מכירת התה שם כמעט מכפילה את עצמה. אם המגמה תימשך, בשנה הבאה יעמוד הפיחות בשתיית התה על 12%.

 

באיטליה, מדינה שאוהבת לנכס לעצמה את מנהג שתיית הקפה ושבה הדרך לעבודה בבוקר תמיד עוצרת בבית קפה כלשהו, יש מי שמתגאה בניצחון הקפה על התה ברחובות לונדון. העיתון "לה רפובליקה", הנפוץ בעיתוני איטליה, הקדיש בשבוע שעבר כתבה למגמה הגוברת, וציין שכעת יותר ויותר בריטים מעדיפים את הקפוצ'ינו שעשה את כל הדרך אליהם מרומא, על פני כוס התה של אחר הצהריים.

 

המלכה אליזבת. מהר מהר, לפני שייגמר (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
המלכה אליזבת. מהר מהר, לפני שייגמר(צילום: Gettyimages)

 

האיטלקים צודקים במידה רבה: לפי נתוני המגזין "The Grocer", בשנה החולפת הוציאו הבריטים 742 מיליון פאונד על קפה ומוצריו ואילו רק 617 מיליון פאונד על תה. מנהג שתיית התה עדיין רווח ונרחב בבתים הפרטיים בבריטניה הודות לדור המבוגר שדבק בו ולכמה מוסדות מסורתיים, כמו ארמון בקינגהאם, אולם עם היעלמו של הדור הזה - תישקף לו סכנה ממשית.

 

עיקר הסכנה לתה הבריטי נשקפת מצד רשתות בתי הקפה הגדולות שפעילותן בממלכה הולכת ומתרחבת, אבל הנתונים מלמדים גם על עלייה משמעותית ברכישת הקפה בסופרמרקטים ובקניית מכונות הקפה לשימוש ביתי.

 

למרות הפיחות המשמעותי שחל במעמדו של התה ברחוב הבריטי, וינס במפורד מהמגזין "The Grocer" אינו חוזה את קצו: "המגמה ארוכת

השנים של הירידה בשתיית התה הואצה ב-12 החודשים האחרונים, אבל בריטניה הייתה אומה של אוהבי תה במשך יותר מ-300 שנה, ואני לא רואה את זה משתנה בקרוב".

 

אגב, בספטמבר השנה פורסם בבריטניה מחקר, שלפיו עובדים השותים קפה נוטים להרוויח שכר גובה יותר ב-180 פאונד בממוצע לחודש לעומת אלה המעדיפים לשתות תה. עם זאת, שותי הקפה נוטים להיות חמומי מוח ומועדים לוויכוחים, ושותי התה נוטים להיות יותר אדיבים, חברותיים ופופולריים במשרד.

פורסם לראשונה 22/12/2013 21:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
למרות הכול, זה לא סוף התה
צילום: shutterstock
מומלצים