ג'נרל מוטורס מודה - מפרקים מתחרות ומעתיקים
ענקית הרכב האמריקאית חושפת את מה שנחשב לאחד הסודות הגדולים בתעשיית הרכב: פירוק לגורמים מכוניות של מתחרות ישירות, והעתקת פריטים מוצלחים
תעשיית הרכב היא תחום תחרותי במיוחד, וג'נרל מוטורס האמריקאית מדגימה עד כמה: יצרנית הרכב השניה בגודלה בעולם חושפת כיצד היא נוהגת לרכוש מכוניות של המתחרות, ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת לנתח את איכות החומרים והטכנולוגיות ששימשו לייצורה. וכן, זה נועד כדי להעתיק את הפרטים היותר-מוצלחים שיימצאו.
ל-GM מחלקה שמכונה "צוות בדיקת התחרות", שמטרתו העיקרית לבחון מכוניות מובילות של יצרניות מתחרות. הצוות מבצע שורה של סריקות הדמיה, החל מסריקה מלאה של גוף המכונית, תא הנוסעים ואפילו הרצפה - ולאחר מכן מפרק את הרכב לרכיביו הבסיסיים, וגם אלו נסרקים אחד אחד.
בג'נרל מוטורס מסבירים בכנות מפתיעה, כי המטרה היא לזהות את היתרונות שהשיגו המתחרים, ולשכפל אותם. מהנדסי היצרנית נעזרים במודלים ממוחשבים, סריקות תלת-ממד ואף מייצרים לאחר מכן חלק מהרכיבים המועתקים, בכדי להעריך את הליך הייצור שלהם ואת החומרים מהם יוצרו. הרכיבים והרעיונות מושווים לאלו של ג'נרל מוטורס, והטובים בהם עשויים למצוא דרכם לדגמים של היצרנית.
בנוסף, מהנדסי GM מנצלים את ההדמיות לזיהוי מגרעות או ליקויים בתכנון של המתחרים - כולל ניסיון איתור מקור לכשלים בטיחותיים שגרמו ליצרנית מתחרה ליזום קריאה לתיקון. בדרך זו, כך הם מסבירים, ניתן יהיה להימנע אחר-כך מביצוע טעות דומה בדגמי הקונצרן.
תפקיד נוסף של המהנדסים, הוא לזהות כשלי ייצור בדגמי GM. לצורך כך הם מקבלים לידם גם כלי רכב של היצרנית שנבחרים באקראי, מנתחים אותם ומוודאים שאין כשלי ייצור או פיתוח מהותיים.
למרות שמדובר בדרך כלל בסוד שמור, בתעשיית הרכב ידוע כבר מזה שנים על מחלקות "ההנדסה ההפוכה", שנועדו לניתוח והעתקה מהמתחרות. מחלקות אלו פועלות בדומה לזו של GM, ונחשבות לאחד הכלים החשובים ביותר לשמירה על יתרון תחרותי.