מרצדס, יגואר ותרנגול: קרב פרסום לא אלגנטי
מחלקות הפרסום של מרצדס ויגואר נכנסו לקרב חריג מבחינת המסרים והבוטות. ומה הקשר לתרנגולים וחתולי פרא?
מה עובד טוב יותר, רפלקסים חתוליים או מגנטים? והאם חתול פרא באמת טורף תרנגול לארוחת בוקר? זו לא שאלה בזאולוגיה, אלא חלקים מתוך קרב שיווק אכזרי בין יגואר למרצדס, דוד וגוליית בהתאמה של יצרניות רכבי היוקרה.
לא רוצים ספוילר? קפצו לסוף הכתבה
בניגוד לאיפוק הנהוג בדרך כלל בתעשייה, ביגואר, יצרנית זעירה ביחס למרצדס, בחרו לנגח בגלוי את מערכת המתלים החדשה של מרצדס, באמצעות יצירת סרטון השם ללעג קמפיין ויראלי שהפיצה מרצדס. הקמפיין, שזכה ליותר משמונה מיליון צפיות, כולל תרנגולים "רוקדים" לצלילי מוזיקה, במה שאמור להדגים כיצד גם כש"תנאי הדרך" משתנים, ראשו של התרנגול נותר יציב - כלומר המתלים של מרצדס כל-כך טובים, עד שלא תרגישו את הבורות או סיבובים.
ביגואר החליטו להעתיק את הפרסומת, אך במקום המסר השיווקי של מרצדס שתלו בסוף הסרטון עקיצה: מיד בתום ה"ניסוי" של התרנגול המרקד, טורף אותו לא אחר מאשר יגואר - והמסר בהתאם: מי צריך מתלים מתוחכמים, כשיש לך רפלקסים של חתול. סרטון התגובה, שהופץ לפני ימים ספורים, הפך מיד עם פרסומו ללהיט ויראלי אדיר.
במרצדס, שלא ממש אהבו את הבדיחה, מיהרו לפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של היצרנית תגובה: "רפלקסים חתוליים לא מהירים מספיק - לכן צריך את מערכת הבטיחות של מרצדס, ה-Pre Safe". הקרב, כך נראה, רחוק מלהסתיים.
לפי הסדר - הפרסומת המקורית של מרצדס:
ההעתקה והיגואר הטורף:
ותגובת מרצדס בפייסבוק:
- חדשות, גלריות ותכנים בלעדיים - ערוץ הרכב בפייסבוק