מפעל נילית במגדל העמק: כ-60 עובדים יפוטרו
שינוי של הרגע האחרון הביא לצמצום מספר המפוטרים במפעל בצפון: במקום 65 מפוטרים מקרב העובדים שבחוזה קיבוצי - 30 יפרשו בפרישה מוקדמת ובתנאים מיטיבים. הפיטורים של העובדים בחוזים אישיים נותרו בתוקף
ההסתדרות חתמה היום (ד') על הסכם עם חברת נילית, שמצמם את היקף הפיטורים שתכננה ההנהלה במפעל שבמגדל העמק במסגת הליכי התייעלות בחברה. רק אתמול זימנה החברה עשרות עובדים לשימוע לפני פיטורים.
- עשרות יפוטרו במגדל העמק ובקדימה
- שימוע לפני פיטורים? הליך מיותר ומשפיל
- עוד פיטורים: CSR תפטר עשרות בישראל
לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, מסר כי ההסכם חל רק על 506 העובדים שנמצאים תחת ההסכם הקיבוצי וקובע כי 32 עובדים יפרשו בפרישה מוקדמת - זאת במקום פיטורים של כ-65 עובדים שתכננה החברה. העובדים שהוחלט על סיום העסקתם - יהיו זכאים לתנאי פרישה מועדפים.
עם זאת, ההסכם אינו חל על כ-230 עובדים נוספים המועסקים בחברה בתפקידי ניהול תחת הסכמים אישיים - מתוכם פיטרה החברה כ-30 עובדים. עובדים אלו לא יזכו לתנאי פרישה מועדפים.
בהסתדרות מציינים כי על פי ההסכמות שהושגו, תהליכי ההתייעלות בחברה יימשכו בתיאום עם נציגות העובדים והסתדרות המרחב. עוד נמסר כי העובדים שייסיימו את עבודתם וכלולים בהסכם הקיבוצי, יקבלו מענק פרישה מוגדל (לזכאים), המשך הפרשות מעביד לקרן פנסיה עד לגיל הפרישה ותשלום קצבה חודשית (לפי וותק).
בנוסף יקבלו עובדים אלו סיוע והכוונה במציאת מקום עבודה חדש, השתתפות בעלות קורס להסבה מקצועית, ייעוץ פנסיוני מקיף ושמירת זכויות למשך שנה ממועד סיום העסקתם. פרץ. הוסיף כי תנאים אלו חלים גם על העובדים שכבר זומנו לשימוע וכלולים בהסכם הקיבוצי בחברה.
"היינו צריכים לאזן בין צרכי ההתייעלות של נילית על מנת שהמפעל ימשיך לספק פרנסה לעובדיו, לבין המאבק שלנו על גורלם של כל אחד ואחד מעשרות עובדים שהיו מועמדים לפיטורים", אמר. "העובדה כי הצלחנו לצמצם בצורה משמעותית את מספר העובדים שיפוטרו ולדאוג לתנאי פרישה מועדפים לעובדים שהעסקתם תסתיים, התאפשרה בזכות גמישות וויתורים מצד המפעל ובגרות שגילו נציגי העובדים".
נילית היא חברה בינלאומית המתמחה בייצור סיבי ניילון ומוצרי פלסטיק. החברה נוסדה בשנת 1969 והמפעל שלה הוקם ב-1974. החברה נמצאת בבעלות משפחת לוי, שבבעלותה גם חברת סמל"ת המייבאת בין היתר את מכוניות קונצרן פיאט לישראל (פיאט, לנצ'יה ואלפא רומיאו). יו"ר סמל"ת, מיכאל לוי, איבד ב-2007 את הזיכיון על יבוא מכוניות קיה לישראל, בעימות מסחרי מתוקשר היטב עם משפחת אונגר.