שתף קטע נבחר
 

הבינתחומי: אלימות במכירת כרטיסים לנופש

סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה זועמים על אלימות ותורי ענק ברישום לנופש שתקיים המכללה באילת בעוד כחצי שנה. הם מפנים אצבע מאשימה כלפי אגודת הסטודנטים והחברה הכלכלית שלה, שהעדיפה לא לקיים רישום באינטרנט. האגודה: "זה לא היה מאפשר למלא את רצון הסטודנטים"

"התחילו מכות וברדק. אנשים דחפו את את השני ואחד החברים שלי ברח משם. מישהי עפה על הרצפה. ממש כמו בסרטים" - כך נשמעה הבוקר (א') סטודנטית לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, שהגיעה אמש לתור לרישום לנופש השנתי של אגודת הסטודנטים במכללה, והיתה רק אחת מבין מאות סטודנטים שגדשו את המקום.

 

הסטודנטים שהצליחו להיכנס לאולם הספורט בבינתחומי, ממתינים לתורם ()
הסטודנטים שהצליחו להיכנס לאולם הספורט בבינתחומי, ממתינים לתורם

 

מדובר בשלב הראשון של רכישת כרטיסים לקראת הנופש המסורתי של המכללה, שיתקיים בחודש אפריל. בשלב הבא ובהתאם למספרים שקיבלו הסטודנטים אמש, הם היו אמורים להגיע למשרד האגודה על מנת לרכוש את הכרטיסים עצמם. אולם, בעקבות האלימות שפרצה בזמן שחיכו בתור, הוחלט להפסיק את הליך הרישום ומאות סטודנטים שהמתינו במקום משעות הערב המוקדמות, נשלחו הביתה.

 

עוד כתבות במדור הלימודים של ynet :

 

"בחצות, האגודה החליטה לבטל את הכל", מספר סטודנט למנהל עסקים. "שלחו את כולם הביתה כי אנשים ממש הלכו מכות. יצאו מכלל פרופורציה". סטודנטית אחרת מוסיפה: "כשהגענו לשם, אמרו לנו שעשו לנו פינת קפה והכינו סרטים ללילה ארוך. זה היה אחרי שנאלצנו לעמוד בחוץ בקור ובגשם. אני ממש לא מבינה בשביל מה היה צריך את כל התורים האלה – אנחנו בהסתדרות? אני משלמת 200 שקל כל שנה לאגודה וממש לא מתכוונת לשתף פעולה עם הדבר הזה".

 

מעבר לאלימות ולתורים המשתרכים, הסטודנטים זועמים על כך שהאגודה לא נערכה כפי שצריך, ולדבריהם יכלה למצוא פתרונות שונים כגון הקמת אתר באמצעותו היה ניתן להימנע מהתורים הארוכים ומהאלימות.

 

הסטודנטים חיכו בקור בחוץ לפני שיכלו להיכנס לאולם בו התבצעה ההרשמה ()
הסטודנטים חיכו בקור בחוץ לפני שיכלו להיכנס לאולם בו התבצעה ההרשמה

 

ממכתב שהגיע למערכת ynet ועליו חתומים עשרות סטודנטים שעמדו אמש בתור, נכתב כי "בחברה הכלכלית שמנהלת את כל הנושא פשוט נדלקים מכל הרעש שעולה סביב וזה כל שנה רק מחריף ומחריף. במקום לעשות אתר הרשמה, או הגרלה, או חלוקה של אחוזים כמו בפנג'ויה (אירועי הנופש באילת של האוניברסיטאות - א"ב) הם נהנים מהבאזז שהסטודנטים באים לעמוד בתור".

 

באי-מייל שנשלחו לכלל הסטודנטים בבינתחומי כתבה האגודה: "חברים יקרים – הגזמנו. הגזמנו כי נתנו לאירוע כיפי ככל שיהיה, לחרוג מעבר לפרופורציות הנכונות. אף אירוע לא צריך לגרום לנו לאבד את הבסיס הערכי ולא להתנהג בכבוד הדדי לחברים שלנו. לגופו של עניין: הערב היינו עדים לתופעה לא מכבדת בה ברגע אחד על ידי התנהגות ברוטלית של חברים שלנו, נפרץ התור ונאלצנו לדחות את התור מהלילה".

 

הסטודנטים: האגודה נתנה יד לטירוף

אלא שהסטודנטים לא נשארו חייבים ולא הסתפקו במה שכתבו להם מהאגודה, ובדף הפייסבוק של האגודה של האגודה הגיבו כמה מהם לטענותיה: "אגודה יקרה – התבלבלתם", כתבה אחת הסטודנטיות. "לאור המייל המוזר שקיבלנו אמש יש צורך בהבהרה של מספר דברים. נכון, אתם נתתם יד לטירוף הזה. אתם ולא אנחנו. סטודנטים שכל מה שהם רוצים לקבל זה חופשה כיפית, גם משלמים עליה מחיר מופקע שרק עולה כל שנה וצריכים להגיע 11 שעות לפני הזמן לעמוד בתור. איפה הצדק והשיוויון?".

 

"חבל שאתם לא מסוגלים להודות בטעויות", הוסיפה אותה סטודנטית זועמת. "ארגון כמוכם שתומך ועוזר ופועל למען הסטודנטים צריך גם לדעת להודות כשמשהו לא מתנהל כמו שצריך, ראו ערך אלף מסיבות אחרות ששם לא מתנהלים תורים ביזיוניים מאמצע הלילה וכולם מאושרים וגם ישנים טוב".

 

סטודנט אחר הוסיף: "אולי תעשו הגרלה במקום שאנשים יעמדו בתור פסיכי מעשר בלילה? נראה לי מגוחך".

 

תגובות

דותן חרוש, מנכ"ל החברה הכלכלית שכפופה לאגודת הסטודנטים בבינתחומי ואנשיה הם שאירגנו את אירוע המכירה, אמר בתגובה כי "המעשה הנכון נעשה", והפנה אותנו לדוברות האגודה.

 

מאגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי נמסר: "אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה פועלת ללא לאות למען רווחת הסטודנטים במהלך כל ימות השנה. הנופש השנתי באילת זוכה בכל שנה להצלחה כבירה, כשהאגודה מצליחה להציע מחיר משתלם במיוחד לסטודנטים כחלק ממכלול שלם של שירותים ופעילויות במחירים מוזלים לטובת הסטודנטים.

 

"פתיחת ההרשמה לנופש השנתי, נקבעה ליום ראשון בבוקר, בשעה 09:00. לאור הביקושים האדירים לנופש, החליטו להגיע סטודנטים לאתר המכירה כבר במוצאי שבת. לאחר עקיפות בתור והתנהגות לא חברית, הוחלט לבטל את התור במתכונתו הנוכחית, מתוך רצון לשמור על צדק ושוויון בין הסטודנטים.

 

"לשאלתכם, נבחנו כל האפשרויות להעביר את התור למתכונת ממוחשבת. שיטות אלו, הלכה למעשה, מחלקות את התור בצורה רנדומלית ואינן מאפשרות להגשים את רצון הסטודנטים. הודעה מסודרת תימסר לסטודנטים בנוגע להמשך המכירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התור בבינתחומי. והוא אפילו לא לרכישת הכרטיסים עצמם
מומלצים