"התייקרות המחירים באוטובוס אינה מוצדקת"
ב-1.1.2014 יתייקרו מחירי התחבורה הציבורית. לשרי התחבורה והאוצר יש את הכוח והזכות למנוע את עליית המחיר, אך זה לא קורה. במשרד האוצר עובדים "לפי הספר", מסבירים כי ההתייקרות היא בהתאם למדד וטוענים כי משרד התחבורה מעוניין אפילו בייקור גבוה יותר. במשרד התחבורה טוענים כי הפצירו בשר האוצר לוותר, אך כלל לא נענו
מלחמת גרסאות, על גבו של הציבור. מחירי התחבורה הציבורית שהוקפאו במשך שנתיים, עומדים לעלות ב-1.1.2014 - יום רביעי הקרוב. מפעילי התחבורה הציבורית כבר עדכנו את המחירים בהוראת המשרדים השונים, ונראה כי דבר לא יכול לעצור את התייקרות כרטיס הנסיעה באוטובוס וברכבת. אז כיצד בכל זאת נמנעה ההתייקרות במשך 24 חודשים, ומדוע היא לא יכולה להשאר ב"הקפאה"?
ומי ישלם את המחיר? כולנו כמובן. צפו בדיון באולפן ynet:
במשרד התחבורה האשימו בימים האחרונים את משרד האוצר, וטענו כי השר יאיר לפיד לא הגיב למכתבי בקשה שנשלחו אליו מהשר ישראל כץ, ובו מפציר כץ בעמיתו שלא להעלות את המחירים ולפגוע באזרחים. במשרד התחבורה אמרו עוד כי כבר בתחילת החודש שלחו לשר האוצר בקשה בעניין, ומאחר ולא הגיב אליה, פנו אליו שוב לפני מספר ימים. במשרד האוצר טענו לעומת זאת כי שר התחבורה יכול למנוע את ההתייקרות, אם רק יסרב לחתום על הצו המורה לעשות כך. עוד אמרו שם כי משרד התחבורה אף מעוניין בייקור גבוה מזה שקבע משרד האוצר.
תגובת משרד התחבורה: "שר התחבורה פנה לשר האוצר בבקשה למנוע את עליית התעריפים הצפויה ב-1 בינואר בשיעור של 4.7%. השר כץ ציין כי משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית בקרב האוכלוסיות השונות ובעיקר בקרב מעמד הביניים.
השר כץ הציע לשר האוצר לפנות יחדיו לממשלה במטרה למנוע את עדכון התעריפים בסבב הנוכחי, אולם לפיד דחה את הצעתו וציין כי מחירי התחבורה הציבורית מתעדכנים פעמיים בשנה, בהתאם לעליית המדד. שר האוצר הוסיף כי עדכון תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית אינו דורש את הסכמת השרים או חתימתם וכי מדובר במנגנון אוטומטי הקיים במסגרת צו הפיקוח על המחירים.
שר האוצר לא קיבל את הצעתו של כץ להקפיא את התעריפים בנימוק כי בשנים האחרונות הקציב משרד האוצר סכומים גדולים לתקציב הסובסידיה של התחבורה הציבורית. לדבריו, דחיית ההתייקרות עלולה להגדיל את הסובסידיה של משרדו לתחבורה הציבורית."