חניון רכבת, רק לתושבים: "איך נגיע לתחנה?"
סכסוך בין הרכבת למועצת להבים הוביל להגבלת הכניסה לחניון תחנת להבים-רהט. ראש המועצה: הרכבת התחייבה להרחיב. הרכבת: התנהגות בריונית
חניון תחנת הרכבת בלהבים, שמשרת עשרות אלפי אזרחים מיישובי הסביבה, ייחסם בעוד כשבועיים לכניסת תושבי להבים בלבד. עלונים שמחולקים בימים האחרונים במועצה תולים את הסיבה לאפליה בביטול תוכנית להרחבת החניון על ידי רכבת ישראל.
עוד בערוץ החדשות של ynet:
לא מחכים לכנסת: רשות המסים מכירה בזוגות חד-מיניים
יצירות שנבזזו מיהודים - בפרלמנט הגרמני
"הרכבת התחייבה להשקיע 5 מיליון שקלים בהרחבת החניון הקיים, שהוא קטן ועמוס", סיפר ראש מועצת להבים אלי לוי. הוא הוסיף כי בפגישה עם מנכ"ל הרכבת נאמר לו כי החניון נמצא בתחומי המועצה ולכן התוכניות הקשורות אליו - ואחזקתו - ימומנו על ידו. "מדי חודש נוסעים כ-30 אלף איש מהתחנה הזו, ומספר האנשים מלהבים הוא הנמוך ביותר", הדגיש.
ההגבלה העתידית עוררה כבר כעס בקרב ראשי יישובים סמוכים ונוסעים שהתלוננו על מחסור בחלופות ראויות. "שלא כמו בערים אחרות בארץ שבהן תחנת הרכבת ממוקמת במרכז העיר ויש חשש לשימוש לרעה בחניון, מיקום התחנה בלהבים הוא בפאתי היישוב, במרחק גדול משאר הבתים והחנויות, כך ששימושו הוא בוודאות למטרה אחת בלבד - חנה וסע ברכבת. אם אין חניון הרי שאין לנו איך להגיע לתחנה", התלוננה
רונית, תושבת סוסיא. "אנו מבקשים שהמלחמה בין הרשויות לא תתבצע על חשבוננו". ח"כ אחמד טיבי אף פנה בנושא לשר התחבורה, ישראל כץ.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "פעולותיו של ראש המועצה הן מעשה בריונות שאינו בסמכותו החוקית. הרכבת הקימה חניון בשיתוף עם המועצה המקומית עבור ציבור הנוסעים מתחנת להבים-רהט, המצוי בחלקו ברצועת רכבת ישראל ובחלקו בשטח המועצה. הרכבת אינה גובה תשלום על חנייה ותפעל בכל הדרכים שלרשותה למנוע פגיעה בלקוחותיה. רכבת ישראל משלמת ארנונה ומתחזקת את חניון הרכבת הקיים. בימים אלו רכבת ישראל מצויה בשלב הסופי של התכנון המפורט להרחבת החניון הקיים על קרקע השייכת למועצה המקומית בעוד כ-250 מקומות חנייה".
המידע הראשוני התקבל במייל האדום