שתף קטע נבחר
 

CF מוטו - עולה חצי, אבל כמה באמת שווה?

יצאנו למבחן סיבולת עם צמד טרקטורונים חדשים מסין שנושאים תג-מחיר נמוך ב-50% ממתחריהם המוכרים, כדי לבדוק האם הם מסוגלים לעמוד במסע מפרך. המסקנה תפתיע אתכם

חכמת הרחוב בנוגע לכלי רכב סיניים, ולא משנה אם מדובר בשניים, שלושה או ארבעה גלגלים, גורסת כי מדובר בכלים נחותים לעומת מתחריהם מקוריאה וטאייוואן, ובוודאי מיפן או אירופה. וגם אם מישהו כבר שוקל לרכוש אותם, הוא בדרך כלל נרתע מתג-מחיר גבוה מדי. הסיבה לכך שמכוניות סיניות אינן גודשות עדיין את כבישי ארצנו, נעוצה בעיקר בעובדה שכנראה אינן זולות דיין.

 

  • לאתר מגזין שטח ברשת

 

לא רוצים להמשיך ולקרוא? צפו בווידאו: 

צלם: רוני נאק, עורך: רן לי

צלם: רוני נאק, עורך: רן לי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

במקרה של ה-CF מוטו, רכב Side by side סיני בו נהגנו לראשונה לפני מספר חודשים, העסק יותר מורכב. קודם כל, הוא זול (מאד). שנית, הוא נראה ממש לא רע. חשוב מכל, מדובר בכלי האמור להפגין כישורים בשטח - ואכן עשה זאת באופן ראוי בהחלט. מה שלא הפריע לרבים להביט בו בלעג ולטעון כי "אם הוא זול כל-כך, הוא בטח גרוע". אחרי הכל, מחירו כולל כננת וגגון, עומד על 69 אלף שקל, תמורת מנוע חד-צילינדרי בנפח 594 סמ"ק (38 כ"ס) ומשקל עצמי של 530 ק"ג. מחיר מתחריו החזקים יותר מבית פולריס (RZR) וקאן-אם (קומנדר) מסתובב באזור ה-115 עד 145 אלף שקלים, תלוי בגרסה ובאבזור.

 

 (רוני נאק, רמי גלבוע) (רוני נאק, רמי גלבוע)
(רוני נאק, רמי גלבוע)

 

אותנו זה דווקא שכנע לבדוק אותו באופן יסודי, להעביר אותו סוג של מבחן הישרדות מפרך. הן כדי לבחון את ביצועיו, והן כדי להעמיס על מערכותיו כמה שאפשר במסגרת השימוש הראוי. בהתאם, היעד היה שאפתני: חציית הנגב עם שני כלים מגוש ישובי דקל שליד רפיח ועד לאילת, דרך הר הנגב, הנחלים הגדולים, בקעת עובדה ונחל עתק. כ-270 קילומטרים של שבילי חול וערוצי נחלים זרועי בולדרים.

 

 (רוני נאק, רמי גלבוע) (רוני נאק, רמי גלבוע)
(רוני נאק, רמי גלבוע)

 

ואיך הוא נוסע? נהג מיומן ירגיש מיד כי ישמח להסתדר עם עוד כמה עשרות כ"ס. בין היתר מכיוון שהמתלים - הכוללים אפשרות לכיוון שיכוך - התגלו כהפתעה הטובה של המבחן. למרות התלאות הם לא התחממו, נזלו, או הראו סימנים של דעיכה או דילול השיכוך. מרשים. לעומת זאת, בשני הכלים לא נרשם קשר הדוק בין מה שהופיע בלוח המחוונים והמציאות. החל בשעון זמן שהתאפס עצמאית, ועד שעוני דלק וטמפרטורה שהתנהלו ביקום מקביל ושונה לגמרי. תצרוכת הדלק עמדה על כ-5.5 ק"מ לליטר, כ-135 ק"מ של טווח תודות למיכל בנפח 27 ליטר.

 

 (רוני נאק, רמי גלבוע) (רוני נאק, רמי גלבוע)
(רוני נאק, רמי גלבוע)

 

את מבחן החוסן עברו הכלים באופן ראוי ביותר. למרות אי-אחידות מפתיעה בין הכלים הזהים. אחד מהם לא הסתדר עם הציריה האחורית ופלט אותה בכל הזדמנות, הרעיש יותר והיה חלש משמעותית מעמיתו. בפועל זה גרם לנו לעבור את מרבית הק"מ עם שלוש ציריות בלבד. למרות החולות וכמה מעברים טכניים מאד (מעלה כרכום למשל), לא נרשמה בעיה כלשהי.

 

לסיכום אפשר לומר כי מדובר בכלים עם תג-מחיר סופר-אטרקטיבי ומצוידים בנדיבות - כננת מקורית, מגונים, שקעי מתח, תאורה היקפית ועוד. האם הוא גם נוסע טוב מספיק, או ש-50% מחיר מתבטא ב-50% יכולת? התשובה כאן חד-משמעית: בפירוש לא.

 

 (רוני נאק, רמי גלבוע) (רוני נאק, רמי גלבוע)
(רוני נאק, רמי גלבוע)

 

אם אתם אוהבים טיולים בקצב רגוע-נמרץ ופחות נוטים לצד התחרותי, תמצאו ב-CF מוטו שותף טוב למסעות, במחיר (כמעט) שווה לכל נפש. בוודאי מחיר הגיוני הרבה יותר מהמתחרים הישירים (והטובים יותר) אשר עולים כמעט כמו מכונית משפחתית גדולה.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: רווית נאור, תום אלוני

תודות: מיצובישי ישראל, מלון פרימה מיוזיק אילת

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוני נאק, רמי גלבוע
עולים חצי - נוסעים חצי?
רוני נאק, רמי גלבוע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים