שתף קטע נבחר
צילום: AP

קובה: הסוף לגן עדן לחובבי הקלאסיות?

פתיחת שוק הרכב הקובני למכוניות חדשות, עשויה לסמן את הסוף ל"מוזיאון על גלגלים" במדינה הקומוניסטית. צפו במכוניות הקלאסיות לפני שהן הופכות להיסטוריה

הקובנים נוסעים במכוניות אמריקניות משנות ה-50 וה-60, יותר אפילו מהאמריקנים. נכון, זה לא קרה בגלל אהבה יוצאת דופן למכוניות קלאסיות, אבל בכל זאת עבור תייר המבקר בקובה, מתקבלת תמונה יוצאת דופן של איך נראו החיים המוטורים לפני עשרות שנים.

 

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

המצב הזה נוצר כתוצאה מהמלחמה הקרה, והבחירה של קובה במשטר קומוניסטי קיצוני, כזה שלא איפשר לאזרחיו לרכוש מכונית בלי אישור מיוחד. זה הוביל לכך שמכוניות הפכו למוצר יוקרה נדיר, ורק עשירים מופלגים או מקורבים לשלטון - בדרך כלל אותם אנשים - יכלו להרשות לעצמם לקנות רכב או בכלל קיבלו אישור לכך.

 

מכונית קלאסית חונה לצד סוכנות פיז'ו. לראשונה אפשר לקנות רכב בלי אישור המפלגה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מכונית קלאסית חונה לצד סוכנות פיז'ו. לראשונה אפשר לקנות רכב בלי אישור המפלגה(צילום: רויטרס)

 

וכך הפכו האמריקניות הקלאסיות - מכוניות מתור הזהב של תעשיית הרכב האמריקנית - לתחבורה הפרטית הכמעט בלעדית בקובה. נכון, ברית המועצות דחפה לקובה את מכוניותה הנכשלות, אבל גם את אלו רק מתי מעט יכלו לרכוש.

 

החל מלפני מספר ימים, האזרחים בקובה חופשיים לרכוש מכונית חדשה בלי אישור מיוחד. ולא, עדיין לא מדובר בדמוקרטיה - כי את הרכב החדש הם יוכלו לרכוש רק מהמדינה, שמייבאת ומשווקת דגמי פיז'ו חדשים במחירים שגורמים לשוק הישראלי להיראות זול במיוחד: פיז'ו 508 למשל שעולה בישראל החל מ-175 אלף שקל, תעלה בקובה 262 אלף דולר - כ-920 אלף שקל. מחיר גבוה פי 5.

 

ובכל זאת, אין ספק שהעידן בו המכוניות הקלאסיות - שרובן הוסבו למנועים רוסיים מודרניים יחסית (כלומר בני 20 ו-30 במקום בני 60), עומד להסתיים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: EPA
צילום: EPA
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים