כבשה את נתב"ג: מה הסוד של טורקיש איירליינס?
חברת התעופה הטורקית הטיסה בשנה האחרונה יותר מחצי מיליון איש בקווים לישראל וממנה. הסיבות לזינוק: המחירים הנמוכים וטיסות ההמשך
מתיחות פוליטית? חניות ביניים? אם המחיר נמוך, מתברר שהישראלים מוכנים לשים בצד את השיקולים האחרים ולטוס בחברת התעופה הטורקית. 2013-ב
טסו 583-כ אלף נוסעים בקווי טורקיש איירליינס לנתב"ג וממנו והזניקו את החברה למקום השני בטבלת הפעילות בארץ – רק אחרי אל-על. מדובר בזינוק של 58% במספר הנוסעים של החברה, בהשוואה .2012-ל באותה שנה ניצבה החברה במקום 4-ה בין חברות התעופה שפועלות מנתב"ג, 2011-ב היא הייתה במקום ,5-ה2010-וב במקום .7-ה
טורקיש איירליינס הציגה 2013-ב תוצאות מרשימות בקו ת"א-איסטנבול, אחרי שהוסיפה טיסות – מרבית הנוסעים שהיא מטיסה מישראל ואליה משתמשים בנמלי התעופה של טורקיה לטיסות המשך – ליעדים ברחבי העולם. החברה מפעילה 46 טיסות שבועיות מישראל לנמל התעופה הראשי של החברה אטא-טורק, בחלק המערבי האירופי של העיר. לפני כמה חודשים החלה החברה להפעיל גם 7 טיסות לשדה התעופה סביחה, המשמש בעיקר לטיסות פנים אירופיות, וממוקם בצד המזרחי האסייאתי של העיר.
המגמה: להפוך לאחת החברות המשפיעות בעולם
סוכני נסיעות מסבירים כי טורקיש הפכה לחברה מובילה בקווים מישראל בזכות המחירים הנמוכים, הקישורים ליעדים רבים ברחבי העולם והאיכות.
מבדיקה מקרית ולא מחייבת שערכנו אתמול עולה כי טיסה מת"א לניו יורק דרך איסטנבול בחודש מאי הקרוב עולה 856 דולר, לעומת 1,101 דולר בטיסה ישירה באל על 1,016-ו דולר בטיסה ישירה ביונייטד איירליינס.
הגידול במספר הנוסעים שמטיסה החברה לישראל וממנה הוא רק חלק ממגמה של החברה להפוך לאחת המשפיעות בעולם. לפני כמה חודשים ביצעה החברה הזמנה של 70 מטוסי בואינג 737 בעסקה של 6.9 מיליארד דולר. בסך הכל יש לחברה יותר 200-מ מטוסים. 2012-ב
היא הפכה לחברה בעלת רשת הנתיבים הגדולה בעולם שטסה 96-ל מדינות ונוחתת ב-219 נמלי תעופה בינלאומיים ועוד 40 נמלי תעופה פנים-ארציים. בשנתיים הקרובות מתכננת החברה להוסיף עוד 60 יעדים חדשים.
נוסע: "החוויה בשדה"ת באיסטנבול איננה נוחה, אך בראייה משתלמת"
רועי, נוסע מתמיד בטורקיש איירליינס, מספר: "את טורקיש הכרתי מנסיעותיי העסקיות לחו"ל. על אף הרתיעה הראשונה, בחרתי לטוס איתם למזרח כמה פעמים והם לא איכזבו. התדירות הגבוהה מאפשרת למצוא טיסות המשך ללא צורך בשהייה ארוכה על הקרקע. החוויה בנמל התעופה באיסטנבול איננה נוחה ולא עומדת בסטנדרט האירופי – אך בראייה רחבה היא משתלמת. השירות של טורקיש על הקרקע ובמטוס איננו מאכזב, והם עושים את המירב. היתרון הנוסף הוא מועדון ה- Miles & More בו טורקיש חברה."
שיאניות הנוסעים בנתב"ג ב־2013
אל־על: 4.3 מיליון
טורקיש איירליינס: 583 אלף
ארקיע: 505 אלף
לופטהנזה: 366 אלף
יונייטד איירליינס: 363 אלף
פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"