הרכבת חוזרת לפעילות בקו נתב"ג ומודיעין
העבודות לתיקון מסילת הברזל שהוצפה הסתיימו. קו הרכבת העמוס בין תל אביב, שדה התעופה נתב"ג והעיר מודיעין, ישוב לפעולה בסוף השבוע. בתחילה תואט תנועת הרכבות בקטע המשוקם
כשלושה שבועות לאחר שהושבת, חוזר קו הרכבת בין תל אביב לעיר מודיעין דרך נתב"ג, לפעילות מלאה. נזקי הסופה שהיכתה בארץ תוקנו מוקדם מהצפוי, והרכבת חוזרת להפעיל כבר במוצאי שבת (11.1) את הקו החשוב בין גוש דן לעיר מודיעין ותחנת נתב"ג שבתווך. כך הודיעה הנהלת רכבת ישראל, לאחר שהובהר כי מסילת הברזל מאפשרת פעילות רגילה ובטוחה. כל זאת שלושה שבועות לאחר שהרכבת הורתה על הפסקת פעילות הקו, עקב הצפת המסילה בכמות עצומה של מים שגלשו מנחל שפירים הסמוך.
- רכבת: הנזקים לא תוקנו, השיבושים יימשכו
ברכבת אומרים כי במסגרת עבודות שיקום התוואי נדרשו החלפת מסילות, שיקום מערכות חשמל ואיתות והקמת תשתית חזקה יותר לדופן נחל שפירים. הנהלת הרכבת הבהירה כי היא אינה אחראית לגלישת הנחל באופן שהשבית את הקו העמוס, וכי רשות המים היא האחראית ליציבות דופן הנחל הסמוך. "נחל שפירים לא תחת סמכותנו, למרות שהחלטנו שאנו נתקן את הדופן ונבצע את העבודות, כי ברור לנו שרק ככה זה יעשה ביעילות ומהירות", כך הודיעה הרכבת לאחר שהתגלו ממדי ונזקי ההצפה.
היום (ה') ומחר תסיים הרכבת את העבודות האחרונות והבדיקות הסופיות לקראת פתיחת הקו להסעת נוסעים. בקטע ששוקם תוגבל בתחילה מהירות הרכבות עד שיובהר כי אין תזוזות בקרקע ובמסילה עקב כמות המים העצומה שנספגה - כך הרכבת. כדי שלא לגרום לעיכובים ושיבושים בלוחות הזמנים של רכבות נוספות, יצאו רכבות נוסעים מתחנות מודיעין ונתב"ג לכיוון תל אביב שלוש דקות לפני השעה הנקובה בלוחות הזמנים. רכבות נוסעים מתל אביב לנתב"ג ומודיעין יצאו לדרכן לפי לוח הזמנים הקיים.
ברכבת מבהירים עוד כי נוסעים שרכשו רב-קו גמיש מהתחנות שנסגרו, יהיו זכאים להארכת תוקף כרטיסם במספר הימים בהם לא ניתן שירות (כשלושה שבועות). לקוחות רכבת שרכשו לחודש דצמבר כרטיסי רב-קו גמיש 30 ורב-קו גמיש 7 מתחנות מודיעין ונתב"ג, יהיו זכאים להארכת תוקף כרטיסם בסך כל הימים בהם לא ניתן שירות. נוסעים יוכלו לממש את זכאותם עד ל-9.2.2014. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר האינטרנט של רכבת ישראל, או במוקד השירות והמידע בטלפון 5770*.