שתף קטע נבחר

סי היימן בהופעה: נוסטלגיה זה לא מספיק

הופעתה של סי היימן לציון 25 שנות קריירה כללה אמנם ביצועים מרגשים לכמה להיטים אהובים, אך הפכה במהרה למפגן התרפקות ארוך ומייגע. נדמה שאף אחד לא לקח פיקוד על האירוע, שיצא משליטה

לרגע קצר זה היה מקסים: סי היימן, עם תספורת מי החמצן הקצרה, הביגוד המוכר והריקוד המזוהה כל כך, עומדת על הבמה ומבצעת את "עולם תעשייתי", "באת אליי" ו"עד אליך". מי שבאמת גדל עליה, אי שם בשנות ה-80, היה יכול בקלות לחגור את החגורה ולהיכנס אל מנהרת הזמן שהוקמה אמש (ה') על במת "בית היוצר" המקסים בנמל תל-אביב.

 

סי היימן על הבמה. כמו אז (צילומים: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
סי היימן על הבמה. כמו אז (צילומים: ירון ברנר)

זה התחיל מצוין, עם קלאסיקות למתקדמים וביצועים קוליים מיוחדים כמו שרק היא יודעת. עם מחווה אדירה לאבא נחצ'ה שישב בקהל, בביצוע המרגש ל"כמו צמח בר" ואירוח מוצלח של קורין אלאל ב"בלוז לחייל כחול עיניים" ו"זן נדיר". עם כנות מרשימה בתוך כל הקיטש הזה, בשירים כמו "תריסים סגורים" ו"צא מהארון", שהחזירו את מי שמכיר את החומר הנלמד אל הדארק אייטיז של ישראל.


 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)

אבל בסופו של ערב, סי היימן לא באמת ידעה מה היא באה לעשות על הבמה. מי שהעידה על עצמה שלא הופיעה שבע, עשר או 15 שנה, כנראה שגם לא הגיעה להופעות של אמנים אחרים ב-15 השנים האחרונות.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)

מי שחושבת שאפשר לבצע 30 שירים בהופעה אחת, לא מחוברת בשום צורה שהיא לעולם המוזיקה של 2014. מי שחושבת שבמופע - נוסטלגי ככל שיהיה - אפשר להקרין סרט באורך אינסופי אודות חייה והצלחותיה בשנות ה-80 באמצע המופע, לא שייכת לעולם המוזיקה של 2014, וכנראה לא מסוגלת להתאים את עצמה לאלף הנוכחי.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)

מי שחושבת ש"שימי ליפגלוס" החדש שלה ושל להקת "השלטרים" המצוינת שליוותה אותה הוא שיר לגיטימי ל-2014, כבר לא עומדת בקצב של התעשייה הזאת. וכשכל אלה משתלבים לכדי מופע מבולגן אחד, העניינים מרגישים כאילו יצאו משליטה. כאילו איש לא פיקח על המאורע.

 

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)

אין לי כל כוונה לבטל את נוכחותה הבימתית ואת כשרונה הבלתי נדלה של סי היימן. במשך עשורים

לא מעטים היא ניפקה להיטים רבים, ואותם אי אפשר לקחת ממנה. אבל נוסטלגיה, מה לעשות, זה לא הכל בחיים. זה יכול להיות לא מעט, אבל גם אז, צריך לדעת איך לעשות זאת ואיך לפרוט על אותם נימים. וזה לצערי, לא מה שקרה אמש ב"בית היוצר".

 

כמובן שכמה נקודות אור נרשמו לקראת סוף המופע בביצועים ל"חצי עולם", "לא עובדת בשביל אף אחד" ו"גיבור גדול". אבל אחרי 25 שנה, זה לא מספיק. כלומר, חצי מכמות השירים היתה מספיקה, ואם אפשר לומר זאת באופן גורף, את חצי ההופעה השני ניתן היה למחוק כליל, פרט ללהיטים הסוגרים. הזמנים השתנו, הקצב השתנה, ומאוד מצער היה לדעת שסי היימן לא השתנתה אפילו קצת. כי באמת שקיווינו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
סי היימן על הבמה
צילום: ירון ברנר
לאתר ההטבות
מומלצים