ת"א: בנייני הרכבת נהרסו לטובת דירות בוטיק
טרקטורים עלו הבוקר על קרקע בשכונת נווה שרת בצפון ת"א, כדי להרוס בתי רכבת רעועים לטובת הקמת מגדלי מגורים שיכללו דירות יוקרה. מחירי הדירות החדשות: החל משני מיליון שקל. דייר ותיק: "אנחנו נחשבים 'הדרום' של צפון ת"א. לא בטוח שלדיירים יהיה כסף לתחזק את הדירות שיקבלו". צפו בתמונות
עוד פרויקט פינוי-בינוי בתל-אביב יוצא לדרך: הבוקר (ב') החלה הריסתם של בנייני מגורים ברחוב אח"י דקר 4-6 בשכונת נווה שרת בצפון העיר, כחלק מפרויקט התחדשות עירונית. מדובר בפרויקט "קדמת צהלה" של חברות הנדל"ן אפרידר ואפגד, במסגרתו יהרסו 5 בנייני רכבת ישנים עם 120 דירות מתפוררות, לטובת הקמת שני מגדלים בגובה 24 קומות כל אחד, ועוד 4 בנייני בוטיק בגובה 10 קומות כל אחד, שיכללו בסך הכל כ-324 דירות יוקרה.
עוד על פינוי-בינוי בנווה שרת בערוץ הנדל"ן :
- פינוי-בינוי בת"א: 1,160 דירות בנווה שרת
- פינוי-בינוי בת"א: 450 דירות בנווה שרת
- פרויקט פינוי-בינוי נווה שרת יוצא לדרך
הפרויקט קיבל היתר חפירה ודיפון, והמשפחות שהתגוררו בבניינים והתפנו לאחרונה, הגיעו לראות כיצד המקום שהיה ביתן עשרות שנים - נהרס לטובת בית חדש. מדובר בהליך הריסה רחב היקף ומורכב, המתבצע באמצעות טרקטור יעודי מסוג באגר, בעל זרוע גבוהה וארוכה במיוחד, שכן מדובר בשכונת מגורים בנויה ומאוכלסת, וההריסה מתבצעת תוך חסימה חלקית בלבד של הרחוב. יצוין כי רק שני בניינים נהרסו היום, והמשך ההריסה יתבצע בשלבים, בשל הליך משפטי המתקיים בין דייר סרבן בשלב ב' של הפרויקט לבין היזמים.
הדיירים שהתגוררו עד היום בשיכון, מפנים דירות בשטח של כ-45 מ"ר ובמקומן מקבלים דירות 4 חדרים בשטח של 90 מ"ר, עם מרפסות בשטח של 12 מ"ר. עוד מקבלים הדיירים חניה תת- קרקעית ומחסן לכל דירה. בפרויקט החדש ייבנו דירות 4 ו-5 חדרים בגדלים שונים עם מרפסות שמש, חניה תת-קרקעית ומחסן.
ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-350 מיליון שקל, ולדברי היזמים עד כה נמכרו בשלב א' של הפרויקט 31 דירות מתוך 52 הדירות - שהניבו עבורם כ-70 מיליון שקל. דירות 5 חדרים שנמכרו בפרויקט, בשטח של 113 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר בקומה ה-12 נרכשו תמורת 2.48 מיליון שקל; ודירות 4 חדרים שנמכרו בפרויקט, בשטח של 104 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר בקומה ה-16, נכרשו תמורת 2.1 מיליון שקל.
צפו בתמונות הריסת בנייני הרכבת הבוקר - לפני ואחרי
זה כמו לקבל מרצדס בלי כסף לדלק
עמי סופר, דייר במתחם שייהרס בשכונת נווה שרת ויו"ד ועד השכונה, סיפר מה קיבל בזכות הפרויקט. "הדירה שגרתי בה עד היום הייתה בשטח של 47 מ"ר, ובמקומה אקבל דירה בשטח של 100 מ"ר עם מרפסת שמש, מחסן וחניה", הוא הסביר. סופר עבר זה מכבר להתגורר בדירה חלופית בשכונה הסמוכה, הדר יוסף, כאשר את שכר הדירה הזמני ממנים היזמים.
"ברמה הנדל"נית מדובר בזכייה יפה מאוד", המשיך, "קניתי את הדירה ב-1998 תמורת 400 אלף שקל, ומה שאקבל שווה בערך כשני מיליון שקל". למרות זאת, אמר סופר כי יש גם חסרונות וחששות בעקבות הפרויקט. לדבריו, הגדלת שטח הדירה משמעותה העלאת תעריף הארנונה. "גם דמי האחזקה יקפצו ובכלל הוצאות הדיור יעלו. אני יודע גם שאין דוד שמש כי זה בניין גבוה, ובכלל לא בטוח שאשאר בשכונה. הכל תלוי במידת ההשתכרות שלי בעתיד", הוא הודה.
סופר הוסיף כי "נווה שרת היא השכונה 'הדרומית' של צפון תל-אביב ויש פה משפחות שלא מרוויחות הרבה כסף. בשביל לא מעט משפחות הפרויקט הזה הוא קבלת מתנה שקצת קשה לבלוע אותה. כמו לקבל מרצדס - כשאין לך כסף לדלק".
ואכן, שכונת נווה שרת נחשבה במשך שנים לשכונת מעברות, שבה גדלו גם עבריינים, אך לאורך הזמן זלגו למקום גם אוכלוסיות חזקות. לפני פחות מעשור סומן המקום כיעד פינוי-בינוי ומחירי הדירות זינקו. למעשה, מחירי הדירות הישנות בשכונה, שכולות 2-2.5 חדרים, מגלמים פוטנציאל השבחה ונעים סביב 1.1 מיליון שקל.
"הריסת הבניינים הישנים מהווה צעד משמעותי בהתקדמות הפרויקט, שקיבל היתר חפירה ודיפון ומתחיל לקרום עור וגידים", אמרה יעל דקל, מנהלת השיווק של הפרויקט. לדבריה, "ההריסה מהווה עוד שלב בהתחדשות השכונה כולה, שהולכת להפוך את פניה עם פיתוח סביבתי ואוכלוסייה חדשה וצעירה".
אלי בר און, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת נווה העיר המשווקת את הפרויקט, הוסיף כי "כמות הפניות והמתעניינים בפרויקט, עוד בטרם ההריסה, מצביעה על הצורך בדירות חדשות באזורי הביקוש ובתל אביב בפרט". לדבריו, "השכונה מהווה הזדמנות עבור המשפחות הצעירות לרכוש דירה בצפון תל-אביב במחיר שפוי, ביחס למחירי הדירות בעיר בכלל ובאזור בפרט".