סובארו אימפרזה STI חוזרת ארצה
הגרסה החזקה ביותר של רפליקת הראלי המיתולוגית מקבלת מנוע 2.5 ליטר מוגדש עם 305 כ"ס - ותגיע לישראל במאי 2014
סובארו אימפרזה STI. שם בעל מיתוס יוצא דופן עבור חובבי הגה מאמצע שנות ה-90 של האלף הקודם. ולמרות דעיכת ההילה סביב המכונית שהביאה ביצועי-על לסף דלתם של המונים, היא עדיין נחשבת לאחת המכוניות העממיות-ספורטיביות הנחשקות והמוערכות ביותר.
במהלך השנים ידעה האימפרזה כפולת ההנעה החזקה והמוגדשת אין ספור דגמים, גרסאות ואפילו תת-גרסאות לשווקים שונים בעולם - למשל בריטי, יפני, אמריקני ואירופי. כעת משחררת סובארו גרסה חדשה, שנחשפה בתערוכת דטרויט וצפויה להגיע גם אלינו בחודש מאי 2014. הפעם במרכב סדאן, ועם מנוע בוקסר טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר.
יחידת הכוח מספקת 305 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-40.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד, ומשודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית - והנעה כפולה כמובן. סובארו לא מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של הדגם החדש, שיציע אורך של 459.5 ס"מ, גובה של 147.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ ובסיס גלגלים גדול ב-2.5 ס"מ מבעבר - 265 ס"מ. ה-STI תוצע עם צמיגי 245/40 וחישוקי "18.
למכונית החדשה מתלים שפותחו במיוחד לדגם, כך על-פי סובארו - שמתארת שעות עבודה רבות בכיול על פני מסלולי מירוץ ובכבישים מסוגים שונים ברחבי העולם. עבודת ההכנה הממושכת, איפשרה לטענת היפנים גם להציע היגוי "מהיר ומדויק" מבעבר, כמו גם בורר ידית הילוכים בעל מהלך משופר. ה-STI תציע את מערכת ה-DCCD שהוצעה בדורות האחרונים, ומאפשרת לבחור בלחיצת כפתור בין מצבי כיול שונים לדיפרנציאל המרכזי.
פרטים נוספים על הגרסה האירופית של ה-STI, שתגיע אלינו במחצית השנייה של השנה, וגם מפרט טכני מלא - צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה בחודש מרס הקרוב.
זוהי גרסה ספורטיבית שנייה של האימפרזה החדשה, לאחר שבחודש נובמבר האחרון סובארו הציגה את ה-WRX. דגם הביניים מציע מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-35.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. הוא צפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה - כך על-פי מידע שנמסר בעבר מחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו.