למה נחרכה סוללת הסמסונג של אפרת?
כשניסתה לפתוח את מכשיר הגלקסי שלה ולברר מדוע הוא כבה באמצע שיחה, קפצה החוצה סוללה רותחת והחלה להישרף ולהעלות עשן. לדבריה של הלקוחה- לא נעשה במכשיר או במטען שימוש לא תקין. בסמסונג אומרים: הסיבה היא מטען לא מקורי ומכשיר בייבוא מקביל
סכנה סלולרית במטבח הביתי: הסוללה של מכשיר הסמסונג גלקסי S3 של אפרת גאליס התפוצצה ונגרמה לה כוויה קלה. לטענתה, מסמסונג נאמר לה כי הסוללה נפגעה כתוצאה מקורוזיה (חמצון) שפגעה במכשיר והיא זו שגרמה לפיצוץ - וכי עליה לרכוש סוללה חדשה במאה שקלים.
הדבר קרה לטענתה של גאליס לאחר שהמכשיר כבה למרות שהיה בו עוד 50% סוללה. היא הדליקה את המכשיר וכשחיברה לחשמל וראתה שאינו נטען ניתקה אותו, פתחה את מכסה הסוללה וראתה כי היא מעוותת. הסוללה לאחר מכן קפצה החוצה כשהיא רותחת. לאחר מכן הסוללה התפוצצה והחלה להעלות עשן ירוק, עד שנחרכה, כפי שניתן לראות בתמונה. גאליס מספרת כי יש ילדים קטנים בביתה וכי היא חוששת שהסוללות עלולות לפגוע בהם או להצית שריפה בבית.
ניקוי קורוזיה
בשבוע שעבר מסרה גאליס את המכשיר למעבדה מרכז השירות של סמסונג בתל-אביב. היא אמנם עשתה שימוש גם במטענים לא מקוריים, אך אלה לא מה שגרמו לדליקה, לדבריה. "יש ברשותי מספר מטענים ומספר מכשירים כל מכשיר מוטען במטען הפנוי באותו הרגע. באף אחד מהמכשירים לא התפוצצה הבטריה. "מטען לא מקורי לא גורם לפיצוץ", היא אומרת, "זה אולי לא מקורי אבל זה מטען שנקנה בחברה מוכרת מתחום הסלולר, והוא מטען פופולארי. זה לא מטען בעשרה שקלים", היא מבקשת להבהיר.
גאליס אומרת כי גם טכנאי החברה בעצמם לא הפנו אצבע מאשימה למטען כששוחחה איתם לראשונה, אלא רק לאחר מכן בדו"ח המעבדה. בדו"ח שניתן לה בסופו של דבר נכתב כי "מכשיר היה בטיפולנו עבור ניקוי קורוזיה", ובממצאים נכתב "סוללה לא תקינה", ו"המטען לא מקורי ויש להחליפו". "אציין כי על הבטריה מעולם לא ראיתי קורוזיה", היא אומרת לנו, וממשיכה להביע חשש שמא תקלה במכשיר גרמה לפיצוץ, ועשויה לגרום לנזק עתידי במכשירים דומים.
הסוללה המתנפחת
הדיווח של גאליס מצטרף לדיווחים סביב העולם על סוללות ומכשירים שנחרכו או התפוצצו, אולם במרבית המקרים לא ברורות נסיבות הפיצוץ, ואם הן נבעו מתקלת חשמל, שימוש במטען פגום ולא תקני או תקלה בסמאטרפון עצמו. במקביל, פורסם בחודש אוקטובר דיווח שלפיו התגלו בעיות של פריקה מוקדמת של סוללה והנתפחות בדגם אחר של סמסונג, ה-S4. מסמסונג ישראל נמסר אז כי מדובר במספר מצומצם של מכשירים, וכי מי שנתקל בבעיה יקבל סוללה חלופית ללא תשלום.
לקוחה בשם גלית מספרת לנו שגם ה יא חוותה תקלה כזו: "הטענתי את הסוללה במהלך הלילה ופתאום במהלך נסיעה הוא כבה ולא הצליח להיטען מחדש. הטלפון נדלק מספר פעמים לבד, אבל לא מצליח לחזור לפעילות רגילה בטענה שהסוללה לא טעונה. כדי להפעיל מחדש אני חייבת לחבר לחשמל ואחרי מספר דקות הטלפון טעון לחלוטין, אבל הוא משנה את ההגדרות שלי". גלית פנתה לשירות הלקוחות של סמסונג במטרה להחליף את הסוללה. אלא שלדבריה בשירות הלקוחות אמרו שלא ניתן להחליף לה את הסוללה מאחר שיש מלאי רק לסוללות למכירה ללקוחות חדשים.
תגובת סמסונג
בנוגע לסוללה החרוכה, נמסר מהחברה כי: "סמסונג מתייחסת במלוא הרצינות לכל מקרה של אי שביעות רצון בקרב לקוחותיה. מחקירת הפנייה הנוכחית עולה כי המכשיר נרכש ביבוא מקביל ולא דרך היבואן הרשמי ובנוסף, המטען בו נעשה שימוש הוא אינו מקורי. לאור ממצאים אלה סמסונג ממציעה לציבור להקפיד לעשות שימוש במוצרים מקוריים בלבד במטרה למנוע תקלות למכשירים וכדי לאפשר מקום לטיפול מלא, כפי שסמסונג הנהיגה מאז ומעולם".
בנוגע לתלונה השניה, לאחר פניית ynet ניתנה ללקוחה סוללה ומסמסונג נמסר כי החברה "מתייחסת בכובד ראש לכל פנייה".