עיצומים ברכבת: "בלגאן יתחיל תוך שעות"
עובדי הרכבת זועמים על החלטות הנהלה שלטענתם נוגדות את ההסכם הקיבוצי. מבטיחים שלא לפגוע בנוסעים. עובדי רכבת בכירים: הפגיעה בציבור הנוסעים היא עניין של שעות
עובדי הרכבת פתחו היום (ג') בעיצומים - מבטיחים שלא לפגוע בנוסעים. ללא אזהרה מראש ובאופן שהפתיע גם את המנוסים בעובדי הרכבת, החליט ועד עובדי רכבת ישראל לסגור באופן פתאומי את המוסכים בלוד ובצפון (קישון). המשמעות: לא תתבצע כל פעילות תחזוקה מרגע זה ואילך, לא ניתן יהיה לטפל בתקלות במערכי רכבת וקטרים והפעילות מחר מוטלת בספק.
תגובת הרכבת: "הנהלת רכבת ישראל תעשה ככל הנדרש על מנת שפעילות העובדים תחזור לסדרה בהקדם ולא יהיה כל חשש לפגיעה בשירות לנוסעים. ההנהלה תמשיך לקדם את תחזוקת הקרונועים על-ידי חברת 'אלסטום' כפי שנקבע כחלק מהסכם העבודה הקיבוצי, שנחתם מול ועד עובדי הרכבת לפני כשנה".
- לפני שבועיים - עובדי רכבת בעיצומים: לא בודקים כרטיסים
הסיבה לעיצומים הפתאומיים, כך מקורות בוועד עובדי הרכבת, היא הכנסת עובדי חברת אלסטום, האחראים על תחזוקת חלק מקרונות הרכבת, למתחם המוסכים קישון שבצפון. עובדי החברה הקבלנית אמורים היו להשתלב במוסכים כחלק מתהליך הפרטת פעילות הרכבת, כך אומרים בוועד, אך הכנסתם למתחם קישון לא התקבלה במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ההנהלה. בנוסף, מוסרים אנשי הוועד כי ההנהלה מפרה גם הסכמים בנוגע לשעות העבודה של הנהגים.
בוועד העובדים הבהירו כי מטרת העיצומים, כמו אלה שהתבצעו לפנ כשבועיים - במסגרתם לא נבדקו כרטיסי נסיעה - היא להתריע בפני ההנהלה כי לא ניתן יהיה לחרוג מההסכם שנחתם. "ההנהלה מפרה באופן שיטתי את ההסכמים. לא ניתן לזה לקרות", אמר ל-ynet מקור ברכבת.
אלא שלצד הערכת הגרומים הרשמיים בוועד, לפיה לא תהיה כל פגיעה בתפעול השוטף של רכבות נוסעים, אמר ל-ynet מקור בכיר ברכבת כי "אין כל אפשרות לסגור את מוסכי התחזוקה מבלי לפגוע ברכבות.הרי אם קטר מתקלקל כעת, אין מי שיתקן אותו. אם רכבת זקוקה לתחזוקה מכל סוג, אף אחד לא יעשה את זה. הבלגאן צפוי להתחיל תוך שעות, ובכל מקרה כבר מחר".