שתף קטע נבחר

אינטרנט מובנה ברכב - בעתיד הקרוב אצל כולם

חברות הרכב הגדולות בארה"ב חותמות בזו אחר זו על שיתופי פעולה עם ספקיות אינטרנט, להתקנת רשת אלחוטית במכוניות חדשות. גם יונדאי הודיעה על כך היום, והיא לבטח לא האחרונה

יונדאי תצייד את כל המכוניות שתמכור בארה"ב באינטרנט אלחוטי. יצרנית הרכב הדרום קוריאנית יונדאי, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התקשורת ורייזון (Verizon), במסגרתו יצוידו כל דגמי היצרנית באינטרנט אלחוטי. בוורייזון אומרים כי דגמי השנה הבאה - גם אלה שישווקו השנה - של קונצרן יונדאי, בהם גם מותג קיה, יצוידו באינטרנט - תחילה ברשת 3G, ואחר כך ברשת 4G המהירה יותר.

 

ראשונה להציג זאת תהיה הג'נסיס המשפחתית הגדולה, אשר צפויה להגיע לאולמות התצוגה תוך חודשים ספורים. הג'נסיס, כמו כל דגמי יונדאי שיצוידו באינטרנט בעתיד, "תעשה בחיבור לרשת שימוש בכל התחומים, החל בבטיחות, ביטחון, תקינות מערכות הרכב ובידור", כך אמר מארק ברתולומיאו, סגן נשיא בוורייזון. לדבריו, הרשת תאפשר להעביר ל"מושב האחורי" תכניות בידור, ואילו הנהג ייהנה מפתרונות טובים ויעילים יותר בתחום הניווט ומצב התנועה למשל.

 

יונדאי אינה היצרנית היחידה שהחליטה לשלב כוחות עם חברת תקשורת, לטובת אינטרנט אלחוטי בדגמיה השונים. כך למשל GM, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, אשר הודיעה לאחרונה כי כל דגמי שברולט אותם תשווק בארה"ב, יצוידו בחבילת אינטרנט דור רביעי על-ידי הספקית AT&T. במהלך השבועות האחרונים הודיעו גם פולקסווגן, אודי וטסלה (יצרנית הרכב החשמלי) כי יציעו חיבור לאינטרנט בדגמים שישווקו, ואילו מרצדס וטויוטה נהנות כבר משיתוף פעולה דומה בחלק מהמכוניות.

 

הסיבה להתפתחות הפתאומית נעוצה במחקרים שהתפרסמו לאחרונה, לפיהם מעמידים 39% מהרוכשים הפוטנציאליים, את סעיף "קדמה טכנולוגית ברכב" כחשוב ביותר בעת רכישה אפשרית. בכך הם מייחסים לסעיף זה יותר חשיבות מ"ביצועים" למשל. מספר המכוניות המחוברות לאינטרנט כיום עומד על 23 מיליון, אך צפוי להגיע ל-152 מיליון עד סוף העשור הנוכחי - כך קובעים אנליסטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הרשת תגיע לרכב
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים