מבחן אופניים - רוקי מאונטיין ת'אנדרבולט 750
הת'נדרבולט הם דגם חדש בקו האופניים של רוקי מאונטיין, ואמורים להביא שמחת חיים לסגמנט XC - זה שבדרך כלל מתאים רק לשבילים לבנים. לקחנו סיבוב, ארוך
הת'נדרבולט של רוקי מאונטיין הוא דגם חדש, שנכנס ברווח בין אופני XC גדולי גלגלים (בעיקר "29) וקצרי מהלך, לאופני Trail אגרסיביים בעלי מהלך מתלה ארוך. הראשונים לשבילים ארוכים ופשוטים יחסית, האחרים יעדיפו סינגלים טכניים. במקרה זה, רוקי מנצלים את תכונות גלגלי "27.5 ותמוכות השרשרת הקצרות, כדאי להעביר משקל לאחור ולמצא איזון בין זריזות ותמרון ליציבות כיוונית.
- לאתר מגזין שטח ברשת
לשלדה תכונות מעניינות רבות, ואלההחשובות שבהן: עיצוב צינורות אלומיניום בתהליך הידרופורמינג, מתלה Smoothlink המפריד בין פעולת המתלה לכוחות הדיווש כדי לייעל את ההתמודדות על מעלות, נדנדות המתלה זנחו את המיסבים לטובת תותבים (לטובת חסכון במשקל) והקטנת הפיתול, הכבלים מנותבים דרך השלדה, יש הכנה לניתוב כבל למוט מושב הידראולי, יש מיסבי היגוי חרוטיים ועוד.
ה-750 שבמבחן ממוקמים מדרגה אחת מתחת לטופ - ה-770 - ומאובזרים במערכת הנעה שימאנו SLX עם 30 הילוכים (XT מאחור ללא מצמד). גם המעצורים הם SLX וכך גם הנאבות, עם צירי גלגל עבים בקוטר 15 מ"מ מלפנים ו-12 מאחור. הקראנק ואביזרים היקפיים אחרים הם מ-Raceface ובהחלט מיישרים קו עם האיכות הכללית המצויינת של האופניים. המתלים מ-Fox עם מזלג בקוטר 32 ומהלך 120 מ"מ בחזית ומאחור. את החבילה סוגרים חישוקי אלומיניום וצמיגי XC של קונטיננטל ברוחב 2.2. המחיר עומד על 16 אלף שקלים והמשקל על 13.7 ק"ג.
אחרי הברק
האיכות הכוללת של האופניים טובה מאוד, למרות שהייצור כבר מזמן מתבצע בטייוואן. בקילומטרים הראשונים השקעתי מרץ שהרצת המערכות החדשות, ולפתע מצאתי עצמי רוכב מהר יותר מהרגיל, ונהנה יותר מבדרך כלל. זה היה אחד מאותם חיבורים מיידיים, וזה הלך והתגבר ככל שצברתי קילומטרים. הבלימה התחזקה, העברות ההילוכים זרמו טוב יותר והמתלים השתחררו. בהתאם - החיוך התרחב.
שבילי בארי כאילו נולדו עבור הרוקי'ס. הדיווש יעיל מאד והורדת הכוח לקרקע מצויינת גם בטיפוס. בקטעים המהירים אפשר לתקוף באגרסיביות רבה, וקל מאד להרגיש את אפקט תמוכות השרשת הקצרות - פשוט תנו פקודות היגוי דרך המתניים. ואחרי סט-אפ ארוך למתלים, אפשר היה להסתער על הסינגל בביטחון מלא.
רוקי אומרים שת'נדרבולט נועדו להשתובב, ולכן יצאתי גם לבן שמן. שם גיליתי כי הסט-אפ שהתאים לבארי הפך לפתע רך מדי. כיול מתאים עם לחץ אוויר גבוה יותר, ולפתע האופניים עובדים עוד יותר טוב. ככל שתהיו אגרסיביים יותר ברכיבה, תתוגמלו יותר ובהתאם.
בא הרעם
הת'נדרבולט מנצלים את היתרון הקטן שיש ל-"27.5 על "26 בגילגול ושיוט, ועדיפים כמובן על "29 בתמרון וזריזות. עם שלדה נכונה הם יצרו כאן חבילה שכיף לרכוב איתה מרחקים, אבל לא פחות כיף להשתולל איתה בסינגלים טכניים. הצבע, איכות הגימור והאיכות הכוללת של המוצר ממכרים. וגם אם הייתי שמח לקבל רכיבי קצה איכותיים עוד יותר תמורת הכסף הזה, עדיין לא הצלחתי למחוק את החיוך גם אחרי מספר ימים.