יונדאי i10 החדשה בישראל: החל מ-60 אלף ש'
הדור השני של מכונית המיני הדרום-קוריאנית הגיע לישראל - עם מנועי 1.0 או 1.2 ליטר ומחיר שמתחיל ב-60 אלף שקל
הדור השני של יונדאי i10 נחת בישראל. מכונית המיני הקוריאנית, שזכתה אצלנו להצלחה מרשימה עם כ-12,000 יחידות בארבע שנים, תוצע כבעבר עם מנועי 1.0 ו-1.2 ליטר, אך הפעם לדגם הבסיסי יהיו שלושה צילינדרים במקום ארבעה, כמו באחות התאומה קיה פיקנטו.
המכונית החדשה גדולה מבעבר, עם אורך שצמח בשמונה ס"מ ל-366.5, רוחב שגדל ב-6.5 ס"מ ל-166 ובסיס גלגלים שצמח בחמישה ס"מ ל-238.5. ממד הגובה קטן בארבעה ס"מ ל-150. הדגם החדש מציע מרכב חמש דלתות וחמישה מושבים, ונפח תא המטען שלו עומד על 252 ליטר.
מחיר ה-i10 יחל מ-60 אלף שקל, עבורם תקבלו מנוע 1.0 ליטר עם 66 כ"ס ו-9.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד ותיבת חמישה הילוכים ידנית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 14.9 שניות, ולמהירות מרבית של 155 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 21.3 קמ"ל. היא מצוידת בשש כריות אוויר, בקרת יציבות, ארבעה חלונות חשמל, מראות חשמליות, מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ו-AUX ומערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים.
תמורת 5,000 שקל נוספים, תקבלו את מנוע ה-1.0 ליטר עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 16.8 שניות ולמהירות מרבית של 145 קמ"ש, ותצרוכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 16.7 קמ"ל. זו גם הגרסה הכי פחות מאובזרת - והיא מציעה רק שני חלונות חשמל ומראות צד ידניות (יתר האבזור זהה לגרסה הידנית).
כלמוביל תציע גרסה מאובזרת יותר של ה-1.0 ליטר האוטומטית, שתעלה 71 אלף שקל. תמורתם תקבלו ארבעה חלונות חשמל, מראות חשמליות, פנסי איתות במראות, כיס אחסון בגב המושב הקדמי וחישוקים קלים.
גרסת ה-1.2 ליטר תוצע רק עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית וברמת גימור גבוהה. זו כוללת בנוסף תאורת עזר לפנייה (שנדלקת לפי סיבוב גלגל ההגה), גלגל הגה מצופה עור וקישור בלוטות' עם תפעול קולי למערכת השמע.
מנוע ה-1.2 ליטר מציע 87 כ"ס ו-12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד, ומאיץ את ה-i10 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.8 שניות, ולמהירות מרבית של 163 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת: 16.1 קמ"ל בתנאי מעבדה.
- גלריית התמונות המלאה של יונדאי i10