שתף קטע נבחר

700 עובדי מגדל ערכו אסיפת הסברה

העובדים הנאבקים להכיר בהתאגדותם, הודיעו על החרפת העיצומים למחלקות נוספות של החברה. מוקד שירות הלקוחות בחברה מושבת מזה כשבוע והביא לעיכוב בטיפול בפניות של אלפי מבוטחים. ח"כ איציק שמולי ביקש את התערבות המפקח על הביטוח

כ-700 מעובדי חברת הביטוח מגדל התכנסו היום (ג') בצהריים לאסיפת הסברה בפתח תקווה, במהלכה הודיעו על החרפת הצעדים במאבקם. העובדים מקיימים עיצומים בחודש האחרון, בטענה כי הנהלת החברה מסרבת להכיר בהתארגנותם במסגרת ההסתדרות ובדרישה לשבת איתם למו"מ על הסכם קיבוצי.

 

 

העובדים, שהתאגדו בהסתדרות בנובמבר, החלו לנקוט בעיצומים במהלך דצמבר ובשבועות האחרונים השביתו פעילות של מחלקות בחברה. בתוך כך, כ-150 מעובדי מחלקת שירות לקוחות שובתים מזה כשבוע. מנתונים שפרסם היום "כלכליסט" עולה, כי נכון לשעות הבוקר נרשמו כ-2,260 פניות של לקוחות החברה שלא נענו ו-560 פקסים שלא טופלו.

 

בעקבות העיצומים בשירות הלקוחות, לא ניתן למכור פוליסות, לבצע שינויים בפוליסת הפנסיה, לבצע העברות ומשיכות מקופות גמל, לבצע העברות בין חברות ביטוח ולפנות לחברה במקרה של תאונה ואין מתן שירותים לסוכני ביטוח. באסיפה שהתקיימה הבוקר הודיעו העובדים כי לשביתה מצטרפים גם 400 עובדי מרחב מרכז ומרחב הסוכנויות - שנותנים מענה לסוכנים בשטח ומזינים בין השאר את הפוליסות של הלקוחות.

 

עובדי מגדל בהפגנה מחוץ לביתו של אליהו בשבוע שעבר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עובדי מגדל בהפגנה מחוץ לביתו של אליהו בשבוע שעבר(צילום: מוטי קמחי)

 

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, השווה באסיפה את הקשיים שעוברים היום עובדי מגדל לתהליך שעברו עובדי פלאפון. "בסופה של ההתנהגות הדורסנית של הנהלת החברה נוצר משבר והיום יש ועד עובדים בפלאפון, יש עובדים מיוצגים, יש הסכם קיבוצי מצוין ועובדים מסתובבים גאים ומרגישים - וזה אולי הדבר הכי חשוב – הם מרגישים שעשו שינוי חברתי. זה מה שיקרה גם אצלכם".

 

אבנר משטה, חבר ועד הפעולה, אמר כי "אנחנו נאבקים לשיפור תנאי השכר של העובדים - שכר שנשחק משמעותית בשנים האחרונות ולא זכה לתוספות... הדבר החשוב ביותר הוא שלמענו אנו נאבקים זה הכבוד שלנו לקבוע את עתידנו ולא להיות מובלים על ידי המעסיק מבלי שתהיה לנו על כך שום שליטה. מר שלמה אליהו מזלזל בזכות החוקית והלגיטימית שלנו".

 

מודי גת, יו"ר ועד הפעולה של העובדים, מתח ביקורת על התנהגות הדרג המנהל בחברה. "אנחנו לא מפחדים מהמנהלים שעוקבים אחרינו ומצלמים אותנו", אמר. "חלק מהמנהלים באים אלי ואומרים שהם יודעים שאנחנו צודקים אבל מופעלים עליהם לחצים. אולי זה היה נכון לדבר ככה בחודש הראשון אבל לא היום - לא כשלמעלה משני שליש מהעובדים בחרו להתאגד".

 

לצידם של העובדים נרתם היום גם ח"כ איציק שמולי (עבודה), שפנה במכתב למפקחת על הביטוח, דורית סלינג'ר ובקש ממנה להתערב בנעשה בחברה. בתוך כך הוא ביקש ממנה לבחון את מידת התערבות ההנהלה בהתאגדות והאם החברה בחנה את ההשלכות של ההתנהלות הנוכחית על הסיכונים אליהם חשופים החברה ולקוחותיה.

 

בהכנת הכתבה השתתף מיקי פלד

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
שלמה אליהו ביטוח אליהו
צילום: יריב כץ
מומלצים