גט טקסי: הנהגים יחזרו לגבות 5.2 ש' בסופ"ש
החברה ביטלה באופן חד צדדי את הגבייה על הזמנה מרחוק, בלי לפצות את הנהגים וגרמה למרד נהגים. כעת היא חוזרת בה ותאפשר לגבות 5.2 שקלים מחמישי עד מוצ"ש. היא גם תחדל לקחת 50% מהטיפ של הנהגים. נהגים: "לא שמענו על זה"
אחרי שחברת אפליקציית המוניות גט טקסי (Get Taxi), כפתה על נהגיה שלא לגבות 5 שקלים על הזמנה טלפונית (הזמנה מרחוק) - החברה מתקפלת ותאפשר לנהגים לגבות את הסכום שעלה ל-5.20 שקלים, רק בסופי שבוע. החל מ-1 בפברואר, הנהגים יוכלו לגבות את הסכום מימי חמישי ב-15:00 ועד ימי שבת ב-8:00. הגבייה - וולנטרית. החברה מסבירה זאת כמהלך ש"יגדיל את היצע המוניות ללקוחות בסופי השבוע".
- גט טקסי: למה גובים דמי הזמנה טלפונית?
- גט טקסי ביטלה את דמי ההזמנה
- נהגי גט טקסי: רוצים להמשיך לגבות 5 שקלים
- גט טקסי: נהגים שבתו, קושי בהזמנת מוניות
סוגרים חשבון: מי ימצמץ ראשון בגט טקסי?
בנוסף, החל מ-1 בפברואר, החברה תחדל ממנהגה לגרוף לכיסה 50% מהטיפ שהנהגים מקבלים מנוסעים המשלמים באשראי (בתשלום באשראי, החברה מאפשרת לנוסע לבחור לתת טיפ לנהג). "כל הטיפים יועברו במלואם לנהגי החברה, בעוד שגט טקסי תמשיך לשאת בכל עלויות הסליקה, כתוצאה מכך תכניס החברה מימד הכנסה נוסף לנהגים", מסרו בגט טקסי.
הנהגים: לא מכירים. גט טקסי: מספר ההזמנות גדל
נהגים ששאלנו אותם על שני המהלכים אמרו לנו: "לא שמענו על זה". אחד הנהגים אחר: "למיטב ידיעתי עדיין אסור לנו לגבות 5 שקלים. לגבי הטיפ - גם על זה לא שמעתי". נהג אחר אמר ל-ynet: "לי לא הודיעו על זה". נהג נוסף שעזב את גט טקסי אמר ל-ynet: "הרבה מאוד נהגים עזבו את החברה, אחרי שהיא לא ספרה אותנו. הטעם הרע נשאר. התחנה מנסה לתת כמה שפחות שליטה לנהג וכמה שיותר שליטה לחברה וזה עובד בענף המוניות. במו ידיה החברה הרסה את השם הטוב שבנינו יחד".
בגט טקסי מסרו כי: "למהלך ביטול גביית 5 השקלים היו 2 תוצאות ישירות: א. מספר ההזמנות בחברה גדל ב-50%. ב. ישנה עלייה של 25% בכמות הנהגים בחברה מ-2,400 לכדי 3,320. ג. נהגי החברה מרוויחים בממוצע 1,000 שקל בממוצע יותר בחודש מיום ההכרזה ועד היום".
זיגזג חמשת השקלים
מהומת חמשת השקלים, החלה כשנוסעים שמו לב שנהגי החברה גובים 5 שקלים על הזמנה טלפונית. הגבייה הזאת מותרת לפי מחירון משרד התחבורה, שמסר ל-ynet שהיא וולנטרית: כלומר לנהגים מותר לגבות עד 5 שקלים על הזמנה מרחוק, אך הם יכולים גם לא לגבות את הסכום בכלל.
הנוסעים התרעמו על הגבייה מסיבה פשוטה: הנהג של גט טקסי לא צריך לגמוע מרחקים כדי להגיע לנוסע וההזמנה אינה טלפונית על כן - מדוע שיגבה 5 שקלים? כשלקוח מזמין מונית דרך האפליקציה, היא מאתרת את הנהגים הקרובים ביותר למיקום בו מחכה הנוסע. אלה מקבלים זימון מהמכשיר המותקן במונית שלהם (המכונה בחברה: טבלט) והנהג שהכי נוח לו לאסוף את הנוסע, מאשר את הנסיעה. באופן הזה, האפליקציה חוסכת את התופעה שמרגיזה נהגים ונוסעים כאחד: נהג שמגיע מרחוק ועובר כברת דרך כדי לאסוף נוסע. על הנסיעה הזאת אל הנוסע - התיר משרד התחבורה לגבות 5 שקלים. כיוון שהאפליקציה חוסכת נסיעה ארוכה אל הנוסע - למה שנהגי גט טקסי יגבו 5 שקלים?
בחברה החליטו שתלונות הנוסעים מוצדקות, אך פעלו בשיטה שפגעה ביחסים שלה עם הנהגים. גט טקסי הודיעה באוקטובר לנהגים על ביטול חד צדדי של גביית חמשת השקלים. לטענת החברה, ראשיה התייעצו ע הנהגים, אך נהגים רבים אמרו ל-net שלא נועצו בהם כלל. אחרים שאמרו ל-ynet שאכן שוחחו עמם, טענו שהשיחה הסתיימה במבוי סתום משום שהם לא הסכימו לביטול. הנהגים טענו שהביטול יגרום להם נזק של לפחות 1,500 שקל בחודש. אחרים טענו שהם מוכנים לביטול בתנאי שיפוצו.גט טקסי ביטלה את הגבייה כשכל הנזק מהביטול נגרם לנהגים בלבד - הנהגים מפסידים את הסכום הזה שהגיע לכיסם ישירות והחברה מרוויחה יחסי ציבור.
ימים אחרי שנפלה ההחלטה, בחברה שלחו הודעה לנהגים דרך הטבלט שמי שלא מאשר את הוויתור על חמשת השקלים, , הטבלט שלא יפסיק לפעול. התוצאה של הצעדים החד צדדיים היתה מרד נהגים שאף שבתו מספר פעמים. החברה עמדה על שלה ואף נפרדה לשלום מנהגים - חלקם הועזבו, אחרים עזבו. גט טקסי הפכה צעד נכון לטובת הצרכן, לצעד גרוע לצרכן שכן הנהגים האדיבים של החברה הפכו למרירים וכועסים משום שלא רק שהפסידו כסף, אלא שלא נעשה עמם כל מו"מ והם חשו כבובות על חוט.
הביטול הזה, הציף תלונות רבות נוספות של נהגים מול החברה. בין היתר, לקיחת 50% מהטיפ - אופציה שניתנת לנוסעים שמשלמים באשראי, אחוז מכל נסיעה מעל למספר מסוים של נסיעות ושינוי אופן הזמנת הנהג כך שלחברה יש יותר שליטה בבחירת הנהג לנסיעה. בחברה טוענים שהיא מעסיקה 3,000 נהגים.