פייסבוק בשיא: שווי השוק מעל 150 מיליארד
מחיר מניות פייסבוק עלו בכ-14% לשיא כל הזמנים - יותר מ-61 דולר למניה. דויטשה בנק העלה את מחיר היעד למניה ב-14 דולר ל-75 דולר: "הנסיקה בביצועי החברה בשנת 2013 הינה כמעט ללא רבב, קשה מאד להצביע על חולשה כלשהי בביצועי החברה ברבעון הרביעי"
שווי השוק של פייסבוק זינק ליותר מ-150 מיליארד דולר היום (ה') במסחר בוול סטריט, כאשר מחיר מניותיה עלו בכ-14.1% לשיא כל הזמנים - יותר מ-61 דולר למניה. הזינוק נרשם לאחר שהחברה דיווחה על רווחים מעל לציפיות האנליסטים.
לשם השוואה, שווי השוק של טוויטר עומד על כ-38 מיליארד דולר, שווי השוק של גוגל עומד על כ-380 מיליארד, ושווי השוק הגבוה ביותר בעולם הינו של אפל - 450 מיליארד דולר.
ברבעון הרביעי - ולראשונה - יותר ממחצית (53%) מהכנסותיה של פייסבוק הגיעו מפרסום במכשירים סלולאריים. השימוש בפייסבוק באמצעות טלפונים ניידים עלה ב-39% מהתקופה המקבילה אשתקד ל-945 מיליון משתמשים. מספר המשתמשים החודשי שנכנסו לחשבונותיהם בפייסבוק בכל יום עלה גם הוא, ל-757 מיליון משתמשים או 62% מכלל המשתמשים החודשיים - 1.23 מיליארד משתמשים.
אבל על פי המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, מארק צוקרברג יש לחברה עוד המון פוטנציאל לצמוח. בשיחת וועידה עם אנליסטים, אמר צוקרברג: "אנחנו עדיין חלק קטן מאוכלוסיית העולם".
פייסבוק פרסמה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2013 והכתה את התחזיות. הרווח הנקי של הרשת הסתכם ב-523 מיליון דולר או 20 סנט למניה, לעומת 64 מיליון דולר או 3 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. ההכנסות הסתכמו ב-2.59 מיליארד דולר - לעומת 1.59 מיליארד דולר ברבעון המקביל, זינוק של 63%. הרווח המתואם היה 31 סנט למניה, מעל לצפי האנליסטים לרווח מתואם של 27 סנט למניה על הכנסות של 2.35 מיליארד דולר.
"הנסיקה בביצועי החברה בשנת 2013 הינה כמעט ללא רבב", אמר רוס סנדלר, אנליסט בדויטשה בנק, אשר הצביע על הביצועים העודפים של החברה לעומת צפי האנליסטים. "קשה מאד להצביע על חולשה כלשהי בביצועי החברה ברבעון הרביעי" אמר סנדלר. הוא העלה את מחיר היעד שלו למניית החברה מ-61 דולר ל-75 דולר.
"איכות הפרסום בפייסבוק משתלמת ותחרותית מאוד מבחינת החזר ההשקעה, לפי סקרי פרסום. התמחור שהרשת מציעה עדיין יכול לעלות באופן מהותי" אמר מארק מהאני (Mahaney), אנליסט ב-RBC Capital Markets. "אנחנו חושבים שהתמקדות באיכות המודעות היא האסטרטגיה הנכונה, אשר תאפשר העלאת התמחור ותדירות המודעות בעתיד", הוא הוסיף. מהאני העלה את אמדן הרווח ב-2014 ל-1.26 דולר למניה מ-1.13 דולר למניה, וכתוצאה מכך העלה את מחיר היעד מ-60 דולר ל-76 דולר.