שתף קטע נבחר

המכונית הכי זולה בעולם - גם הכי מסוכנת

מבחן בטיחות בלתי-תלוי ראשון שנערך בהודו, מצא שמרבית הדגמים הפופולאריים ביותר במדינה מציעים רמת בטיחות מחפירה. והמכונית הזולה מכולן, עמוק בתחתית הרשימה

האם הייתם מוכנים היום לשקול אפילו רכישת מכונית, שקיבלה אפס כוכבי בטיחות מתוך חמישה אפשריים? יש להניח שמכונית כזו לא הייתה נכנסת לרשימה האפשרויות שלכם, גם אם הייתה ממש-ממש זולה. ולא רק אצלנו, אלא בכל העולם המערבי. אלא שבמדינות אחרות, הודו למשל, מכוניות זולות במיוחד (ולא בטוחות בהתאם), אינן מוקצות מחמת סכנה.

 

ומבחן בטיחות ראשון מסוגו שנערך בהודו, מגלה כי התושבים המקומיים נאלצים להתפשר בתחום הבטיחות. במיוחד אם הם בוחרים בטאטא נאנו - המכונית הזולה בעולם (כ-2,300 דולר או כ-8,400 שקל) - שכשלה במבחן לחלוטין.

 

טאטא נאנו. הכי זולה בעולם, וממש לא בטוחה ()
טאטא נאנו. הכי זולה בעולם, וממש לא בטוחה

 

שש מהמכוניות הפופולאריות ביותר במדינה, כשלו באופן מביך במבחן בטיחות בתקן האירופי. מבחן שהפך לדבר שבשגרה ביבשת הקלאסית, ונחשב כיום למקדם תדמית ומכירות עיקרי. מבחן שבזכותו גם שופרו רמות הבטיחות המקובלות, בשורה שכעת מסתבר שאינה נודדת לשווקים בהם לא התקיימו עד עתה מבחנים.

 

מבחן בטיחות שכלל בין היתר ריסוק חזיתי במהירות של 64 קמ"ש, מצא כי חמישה מתוך שישה דגמים שנבחנו, אינם זכאים אפילו לכוכב בטיחות אחד מתוך חמישה. בעקבות המבחן, פולקסווגן הודיעה היא מבטלת באופן מיידי את שיווקה של פולקסווגן פולו ההודית (דגם שונה מזה שנמכר אצלנו), בגרסה שלא כוללת כריות אוויר. הישג מרשים לגוף המבחן, ה-"Global NCAP", גוף מחקר בלתי-תלוי שמבוסס בבריטניה.

  

ב-Euro NCAP מזכירים: בטיחות זה לא מותרות

 

במבחן הראשון שנערך בהודו, נבדקה גם טאטא נאנו - המכונית הזולה בעולם - שלמרבה הצער הציעה רמת בטיחות איומה: 0 כוכבים בהגנה על מבוגרים, והיחידה שלא הצליחה לרשום אפילו כוכב אחד בהגנה על ילדים. כשלון רשמו גם פורד פיגו, יונדאי i10 וסוזוקי-מארוטי אלטו. המשותף לכולן? אינן מצוידות בכריות אוויר (בניגוד למקובל אצלנו). וכך רק פולקסווגן פולו נוספת, שצוידה בצמד כריות אוויר, הצליחה להציל את המצב עם ציון סביר של ארבעה כוכבי בטיחות.

 

כדאי להזכיר כי טרם החלו מבחני ה-Euro NCAP באירופה בשנות ה-90 של המאה הקודמת, רמת הבטיחות שהציעו המכוניות שנמכרו אצלנו לא הייתה טובה יותר. כעת נותר לקוות כי בהודו יצרניות הרכב יבינו שהן לא יכולות להמשיך ולמכור מכוניות לא בטוחות, כפי שהבינו באירופה.

 


תוצאות המבחן: כחול - כוכבי הגנה על נוסעים; ירוק - הגנה על ילדים; X אדום - 0 כ"א

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן פולו בלי כריות אוויר. 0 כוכבים
יונדאי i10 בלי כריות אוויר. 0 כוכבים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים