רכב חדש: בינואר התנפלנו על אולמות התצוגה
זינוק מפתיע של יותר מ-20% במסירות רכב חדש בחודש ינואר 2014, עם יותר מ-27 אלף מכוניות חדשות שעלו על הכביש. יונדאי צנחה ב-25%, מאזדה התאוששה באופן מרשים ומיצובישי ושברולט זינקו
הישראלים חיכו לחודש ינואר - והסתערו על אולמות התצוגה. לא פחות מ-27,209 מכוניות חדשות מצאו בית בחודש ינואר, זינוק של 21% (4,670 מכוניות) לעומת ינואר 2013, ויותר מכפליים מדצמבר 2013 (עם 11,585 מכוניות) במהלכו הישראלים המתינו לשנתון החדש.
יונדאי שעדיין ממוקמת ראשונה ושולטת בשוק בשנים האחרונות, רשמה ירידה מפתיעה וחדה של לא פחות מ-25%, והסתפקה ב-3,004 יחידות (4,010 בחודש המקביל אשתקד). כל זאת בזמן שיצרניות אחרות בצמרת טבלת המסירות רושמות זינוקים מרשימים, כמעט ללא יוצא מהכלל. במקרים מסויימים מדובר בנסיקה חדה במיוחד בנתוני המכירה. טויוטה למשל עלתה ל-2,756 (57%+), קיה צמחה ב-26% (2,694 מכוניות) ומאזדה רשמה את אחד מחודשי השיווק הטובים ביותר שלה מאז אסון הצונאמי ביפן - 2,373 יחידות - יותר מכפליים בהשוואה ל-1,073 יחידות אשתקד (121%+).
סוזוקי צמחה ב-75% וממוקמת חמישית בינואר עם 1,796 ואילו במקום השישי ממוקמת מיצובישי, שנראתה כמעט מחוסלת, אך מכרה לא פחות מ-1,706 יחידות - זינוק של כמעט 400% לעומת בינואר 2013 - בו מסרה רק 354 מכוניות. גם שברולט שממוקמת שביעית יכולה להרגיש מוחמאת, עם מכירת פי 3 כלי רכב - 1,654 יחידות לעומת 556. את עשר הגדולות סוגרות ניסאן (1,215 מכוניות, 5% פחות מאשתקד), סקודה שצמחה ב-4% ל-1,212 והונדה שמכירותיה כמעט הוכפלו ל-1,080 מכוניות.
מחוץ לעשירייה בולטת הירידה במכירות רנו (20%-), לעומת צמיחה מרשימה של 67% במכירות פיז'ו. סיטרואן איבדה 44% ואופל ירדה ב-14%. פורד מתרסקת למקום ה-13 עם 813 מכוניות בלבד, לעומת 2013 אשתקד.
קונים יותר יוקרה ופרטיות
חגיגת המכירות לא פסחה על מרבית מותגי היוקרה. אודי זינקה ב-39% ל-653 מכוניות, המספר החודשי הגבוה בתולדותיה בישראל. מרצדס עלתה מ-209 אשתקד ל-396 השנה (89%+) ורק ב.מ.וו רשמה דווקא ירידה - מ-319 מכוניות בינואר הראשון של השקתה המחודשת, ל-240 השנה. לקסוס רשמה מסירות גבוהות בכמעט כפליים (152 לעומת 80 אשתקד), ואילו קאדילק עלתה מ-13 אשתקד ל-68 מכוניות בינואר 2014.
בפילוח סוגי הרכב שרכשתם, ניכרת צמיחה מרשימה בקרב המכוניות הפרטיות - 22,423 יחידות לעומת 18,403 בחודש הראשון של 2013. גם מכירות רכבי הפנאי עלו מ-2,672 ל-3,432. מנגד, מכירות מיניוואנים, מסחריות וטנדרים ירדו מ-1,464 ל-1,354 יחידות בלבד, מה שעשוי להעיד בין היתר על ירידה ברכישות בקרב עצמאים ועסקים קטנים.
המותג | מסירות ינואר 2014 | מסירות ינואר 2013 | שינוי |
1. יונדאי | 3,004 | 4,010 | 25%- |
2. טויוטה | 2,756 | 1,757 | 57%+ |
3. קיה | 2,694 | 2,144 | 26%+ |
4. מאזדה | 2,373 | 1,073 | 121%+ |
5. סוזוקי | 1,796 | 1,025 | 75%+ |
6. מיצובישי | 1,706 | 354 | 382%+ |
7. שברולט | 1,654 | 556 | 197%+ |
8. ניסאן | 1,215 | 1,279 | 5%- |
9. סקודה | 1,212 | 1,168 | 4%+ |
10. הונדה | 1,080 | 580 | 86%+ |