טויוטה אלופת העולם בקריאות לתיקון
בדיקה של הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים מצאה כי כל יצרניות הרכב הזמינו 22 מיליון מכוניות למוסכים במהלך 2013. טויוטה היפנית הובילה עם 5.3 מיליון
טויוטה הזמינה יותר מכוניות למוסך לצורך תיקון דחוף במהלך 2013. כך עולה מנתונים שמפרסמת ה-NHTSA, הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים. מנתונים אלה עולה כי היצרנית הגדולה בעולם שלחה מכתבי הזמנה לתיקון ל-5.3 מיליון בעלי מכוניות מתוצרתה רק בשנה החולפת. בכך היא מובילה את הרשימה הלא מחמיאה, לפני קרייזלר עם 4.7 מיליון והונדה עם 2.8 מיליון. למעשה, בארבע מחמש השנים האחרונות מצאה עצמה טויוטה בראש רשימת הריקולים. רק ב-2012 "הפסידה" ליצרנית יפנית אחרת - הונדה.
במהלך השנה החולפת התמודדה גם היבואנית לישראל, חברת יוניון מוטורס, עם מספר קריאות גדולות לתיקון אלפי מכוניות מדגמים שונים. בהם קורולה חדשה, יאריס, פריוס וקאמרי.
הריקולים של טויוטה בישראל במהלך 2013
- ריקול לטויוטה קאמרי החדשה
חדשות, גלריות ותכנים בלעדיים - ערוץ הרכב בפייסבוק
מספר המכוניות הכולל שנקרא לתיקון, עמד בשנת 2013 על 22 מיליון - זינוק של 5.5 מיליון בהשוואה לשנת 2012, אז נקראו למוסכים רק 16.4 מיליון מכוניות. זהו גם הנתון הגבוה ביותר של קריאות לתיקון מאז שנת 2004 - אז הוחזרו למוסכים 30.8 מיליון מכוניות ב-600 קריאות שונות לתיקון.
קרייזלר, שנקלעה לוויכוח תקשורתי עם ה-NHTSA בנוגע לקריאה לתיקון של 2.7 מיליון כלי רכב בגלל סכנת התלקחות, נאלצה להתפשר לבסוף וזינקה לכן למקום השני ברשימה. הונדה ירדה מהמקום הראשון ב-2012 לשלישי ב-2013, ואילו יונדאי סיימה רביעית עם קריאות לתיקון ל-2.2 מיליון מכוניות. פורד ממוקמת חמישית עם 1.2 מיליון מכוניות, לפני קיה עם 1.1 מיליון, ניסאן עם 960 אלף, ב.מ.וו עם 930 אלף וג'נרל מוטורס שקראה ל-760 אלף מכוניות.
היצרניות יוזמות לבד
ב-NHTSA מביעים אופטימיות לגבי נתון אחד - מידת שיתוף הפעולה של יצרניות בהליך הקריאות לתיקון. ברשות מבהירים כי מספר הקריאות שהם נאלצו לכפות על היצרניות, במקום שיזמו זאת מרצונן, צנח באופן משמעותי. לפי ה-NHTSA, חקירות הרשות הובילו ב-2013 לקריאות לתיקון של שבעה מיליון כלי רכב, לעומת 9.4 מיליון בשנת 2012.