גוגל תעניק 100 מיליון דולר לאריק שמידט
אריק שמידט, שהונו האישי מוערך ב-10.2 מיליארד דולר, יזכה בחבילת מניות בשווי 100 מיליון דולר, אותם יוכל לפדות ממאי 2015. ופערי שכר בג'נרל מוטורס: המנכ"לית, שעשתה היסטוריה כשמונתה לאישה היחידה העומדת בראש חברת רכב - משתכרת פחות ממחצית מקודמה בתפקיד
יו"ר גוגל אריק שמידט, שנכסיו ומניותיו מעורכים ביותר מ-10 מיליארד דולר, יקבל חבילת שכר של למעלה מ-100 מיליון דולר. כך עולה ממסמכים שהגישה החברה אתמול (ג') לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).
- לכתבות נוספות בערוץ קריירה
שמידט, ממייסדי החברה, יזכה בחבילת מניות בשווי 100 מיליון דולר, אותם יוכל לפדות לאורך ארבע שנים, החל ממאי 2015. כמו כן, שמידט יקבל בהמשך החודש בונוס מיוחד של 6 מיליון דולר, עבור "הכרה בתרומה שלו לביצועים של גוגל בשנה הפיסקאלית 2013" - כך לפי המסמכים.
הונו האישי של שמידט, שפרש ב-2011 מתפקידו כמנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, נאמד על פי מדד המיליארדרים של בלומברג ב-10.2 מיליארד דולר. ב-2012 הרוויח שמידט שכר כולל של 7.63 מיליון דולר, זאת לעומת שכר של 101 מיליון דולר שגרף ב-2011, בזכות מניות ואופציות שנאמדו ב-93.8 מיליון דולר.
חשיפת שכרו של שמידט מגיעה בזמן של דיון מתלהט על פערי השכר באזור סן פרנסיסקו. מקומיים רבים מאשימים את חברות הטכנולוגיה בהרחבת אי השוויון הכלכלי באזור ובעליית מחירי הנדל"ן, והפגנות אף נערכו בסמוך לתחנות ההסעה של עובדי גוגל. המניות של גוגל זינקו ב-58% בשנה שעברה, כפול מהעלייה שנרשמה באותה תקופה במדד S&P 500. הכנסות החברה עלו ב-2013 ב-19%.
פערי שכר בג'נרל מוטורוס
במקביל נודע, כי מארי בארה, מנכ"ל ג'נרל מוטורוס (GM), משתכרת פחות ממחצית מקודמה בתפקיד. זאת לאחר שענקית הרכב האמריקאית עלתה לכותרות בדצמבר כשמינתה את בארה למנכ"לית במקומו של דן אקרסון ובכך היא בארה לאישה היחידה העומדת בראש חברת רכב בעולם כולו.
למרות זאת, עתה מתברר כי השכר שלה עדיין נשאר מאחור: ממסמכים שהגישה השבוע החברה לרשות ני"ע האמריקאית עולה כי בארה תקבל חבילת שכר בגובה 4.4 מיליון דולר, מתוכה שכר בסיס של 1.6 מיליון דולר. כך דווח באתר ת'ינק פרוגרס.
לעומת זאת, המנכ"ל הקודם, דן אקרסון, הרוויח כ-9 מיליון דולר עם שכר בסיס של 1.7 מיליון דולר ועוד 7.3 מיליון דולר במניות. פירושו של דבר, כי בארה תשתכר פחות ממחצית שכרו של אקרסון. למעשה, אקרסון ימשיך להרוויח יותר ממנה, שכן GM תשלם לו 4.68 מיליון דולר עבור שירותיו כיועץ חיצוני בכיר. לפי דיווחים, שכרה של בארה עשוי לעלות אחרי הצבעת בעלי המניות ביוני הקרוב.
הפערים צורמים במיוחד על רקע העובדה שבארה הגיעה למשרה אחרי למעלה מ-30 שנות ניסיון ב-GM, כאשר עד לאחרונה כיהנה כסגנית נשיא בכירה לפיתוח מוצרים גלובלי. אקרסון, מאידך, הגיע ל-GM ללא רקע בניהול חברת מכוניות אחרי שכיהן כמנכ"ל חברת הפרייווט אקוויטי קרלייל גרופ. מאז 2009 הוא מכהן בדירקטוריון של GM.