דרהי: "לא אכפת לי להיות שחקן מספר 2"
בהופעה ציבורית נדירה אמר הבעלים של HOT: "מוכן להיות שחקן 2 בשוק אחרי בזק". התייחס גם למצב בשוק הסלולר: "כל השחקנים חוץ מפלאפון רוצים למכור את החברות, לא הגיוני לקפוץ מ-3 ל-8 שחקנים בבת אחת"
"רציתי להודות על הכיסוי התקשורתי בישראל, כזה כיסוי לא קיבלתי בצרפת מעולם אפילו ששם עשיתי הרבה יותר דברים בעשרים השנה האחרונות". כך פתח פטריק דרהי, בעלי חברת HOT, את מסיבת העיתונאים שערך. דרהי העיר, ספק ברצינות ספק בציניות, כי "כמעט 100% ממה שנכתב עלי בעיתונים בישראל נכון, אני רוצה שאחרי המפגש הזה 105% ממה שייכתב יהיה מדויק".
- פטריק דרהי רוכש את מירס בכ-170 מיליון דולר
- הושלמה מכירת חברת מירס לפטריק דרהי
- דרהי ינסה להגיע לאחזקה של כ-66% במניות הוט
דרהי, שבדרך כלל נמנע מחשיפה, דיבר בהרחבה על עצמו ועל עסקיו. זאת לאחר שהשלים את הנפקת קבוצת האחזקות שלו, אלטיס, והחברה-האם של HOT בבורסת יורונקסט בסוף השבוע האחרון לפי שווי של 5.7 מיליארד אירו. במסגרת הגיוס מכר דרהי מניות ב-555 מיליון אירו.
"כשהגעתי לישראל לקנות את HOT ב-2009 ניגשתי קודם כל לדוכן של החברה, אמרתי שאני עולה חדש מצרפת וביקשתי מהמוכר למכור לי את כל השירותים שיש ב-HOT", סיפר דרהי. "המוכר גמגם ונתן שורה של הסברים מסובכים. אני מאמין שאתה צריך שיהיו לך מספר מצומצם של הצעות ברורות, אחרת הלקוח שלך ילך לאיבוד".
לדבריו, האסטרטגיה שמנחה אותו דומה בכל שוק שהוא נכנס אליו, בין אם זה בצרפת, בישראל או ברפובליקה הדומיניקנית. "חשוב לי להחזיק 100% מהחברות שאני משקיע בהם. אחרי שאני משקיע בחברת כבלים, אני מארגן אותה מחדש, להתאים אותה לשוק ולפשט את ההצעות שלה ללקוח", אמר דרהי.
"יותר מדי שחקנים בשוק הסלולר"
דרהי נשאל האם הוא מתחרט על כך שרכש גם את חברת הסלולר מירס, שהפכה ל-HOT mobile, לאור התחרות האגרסיבית שקיימת בתחום. בנושא זה אמר: "זה לא שאני לא מרוצה מרכישת מירס. אני מטבעי אדם אופטימי אחרת לא הייתי יכול להיות יזם", ענה דרהי. "אבל אני חושב שיש בישראל יותר מידי שחקנים בשוק הסלולרי. לא הגיוני לקפוץ מ-3 ל-8 שחקנים בבת אחת. ברור שזה לא היה בתכנון שלנו ויצר בשבילנו בלגן גדול".
לדבריו, הוא רואה בעתיד התגבשות של מספר קטן בהרבה של חברות סלולר. "כיום כמעט כל בעלי חברות הסלולר, חוץ מאולי פלאפון, רוצים למכור את החברה. הממונה על הגבלים עסקיים באירופה בוחן מעבר מארבע לשלוש חברות סלולר בגרמניה, אז איך בישראל יש שמונה?", תהה.
ביחס לרגולציה על ענף הטלקום בישראל אמר דרהי כי "התקבלתי בשטיח אדום בישראל, לכן אני לא אבקר את הרגולציה. עם זאת, אני חושב שבישראל מתמקדים יותר מידי בניסיון לקדם תחרות בטווח הקצר על פני קידום של השקעות ארוכות לטווח ארוך בתחום התקשורת. אם יהרסו את הענף, לחברות לא יהיה כסף להשקיע ואז יבואו סינים ואמריקאים שיקנו את השחקנים החדשים וזה לא טוב".
דרהי אמר כי "לא אכפת לו ש-HOT תהיה השחקן מספר 2 בשוק אחרי בזק. לבזק יש 50% משוק התקשורת ואנחנו יכולים להגיע לנתח שוק יפה גם כשחקן השני בשוק".
פטריק דרהי
צילום: עמית מגל
מומלצים