שעת כושר: קולקציות ספורט ברשתות האופנה
בזכות העלייה במודעות לאורח חיים בריא ומתוך רצון להתפתח, רשתות האופנה המוזלות השיקו קולקציות ספורט לגברים, נשים וילדים. המטרה: לתת מענה למי שרוצים לקרוע את מסלולי הריצה או את חדרי הכושר ולא להיפרד ממאות שקלים בחנויות הספורט הייעודיות. האם באמת מדובר בפריטים זולים?
תעשיית האופנה מתחממת, ולא הודות לחודשים נטולי הגשם שפוקדים אותנו. רשתות האופנה המוזלות השיקו באחרונה קולקציות ספורט חדשות. בעוד שעד היום, מי שהיה חפץ במכנסי ריצה, חולצה למכון הכושר או בגדים נוחים ליוגה, נהג לרכוש אותם בחנויות מותגי הספורט הייעודיות, כגון אדידס, נייקי ופומה; כעת מציעות רשתות כמו H&M, פוראבר 21, ברשקה ואינטימה קולקציות ספורט לגברים ולנשים - כשהיתרון, לטענתן, טמון במחיר.
מדוע החליטו רשתות האופנה לחבק את עולם הספורט דווקא כעת? "היום, כל רופא משפחה יבדוק אם אתה עושה ספורט", מסבירה חגית נאור, מהלת מסחרית ברשת אינטימה, "המודעות לספורט, כחלק אלמנטרי מהבריאות, עלתה בד בבד עם הצורך של כל רשתות האופנה לצמוח - לצד העובדה שמותגי הספורט יקרים ולא תמיד נותנים מענה שמתאים לגוף הישראלי".
לדברי נאור, לרשתות האופנה יש יתרון לישראלים על פני מותגי הספורט היעודיים. "לפני שנה זיהינו ואקום של נשים מגילאי צבא והלאה, שלא מוצאות פתרונות לבגדי ספורט", היא אומרת. לדבריה, מי שחוזרת לעשות ספורט אחרי השירות הצבאי או אחרי הלידה "לא תמיד נראית במיטבה", ואמנם הבגדים במותגי הספורט הם "מהממים - אבל יוצרים תסכול, כי הם לא יוצרו עבור נשים כמוני אלא עבור אתלטיות".
גם רשת ברשקה מקבוצת זארה השיקה קולקציית ספורט לגברים ולנשים, בהתאם למגמות האופנתיות שמאפיינות אותה. הפריטים שלה עשויים בדי ספורט כמו מיקרופייבר והמחירים נעים בין 129 שקל לחולצת ספורט לנשים ו-159 שקל לטייץ. ברשת H&O המקומית נמכרת קולקציית ספורט של המותג EXT לנשים בטווח מחירים של 90-200 שקל, הכוללת חולצות, גופיות, טייצים ועוד.
"לא סתם פריטים יפים"
קו הספורט של רשת אינטימה כולל מכנסיים, טייצים, גופיות וקרדיגנים בגזרות מחטבות ובטווח מחירים של 130-250 שקל. לדברי נאור, פריטי הקולקציה כוללים חיתוכים מחמיאים לקווי הגוף, לוגו מחזיר אור לפעילות ספורטיבית בחושך וחגורות מותן אוספות. גם רשת הנעליים פיילס החלה להציע נעלי ספורט מוזלות לגברים, נשים ולילדים. המחירים: 120 שקל לנעלי ילדים, 170 שקל לנעלי נשים ו-200 שקל לנעלי גברים.
בימים אלה משיקה גם ענקית האופנה השבדית H&M קולקציית ספורט עבור גברים, נשים וילדים, שעוצבה בעזרת ספורטאים מהנבחרת האולימפית של שבדיה. "החברה החליטה השנה להרחיב את כל קולקציית הספורט", מספרת זיו קווין, מנהלת מחלקת התקשורת של H&M בישראל.
"ספורט וכושר הפכו לחלק מאוד חשוב מהחיים שלנו", ממשיכה קווין, "בדרך כלל פריטי ספורט הם פריטים מאוד יקרים, שכן מדובר על פריטים שנועדו למטרות ספורטיביות, על פריטי ספורט מקצועיים לכל דבר ולא סתם על פריטים יפים". לכן, היא אומרת, המחיר הנמוך יחסית שמזוהה עם H&M בא לידי ביטוי גם במחלקת הספורט. "יש לנו פריטים ממחלקת הריצה, הטניס וכן בגדי ים ספורטיביים לנשים", היא מוסיפה.
לדברי קווין, "כבר בשנה שעברה ניתן היה לראות את הכניסה של הרשת למגרש הזה של קולקציית הספורט, למשל כשטניסאים התחילו ללבוש בגדים על המגרש ועד שיתוף הפעולה עם דיוויד בקהאם. עכשיו הקולקציה קיבלה יותר תאוצה - כי הספורט הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים".
"זה לא סתם יקר"
אבל האם פריטי הלבוש שמציעות רשתות האופנה המוזלות, אכן זולים בצורה משמעותית מאלה הנמכרים בחנויות הספורט הייעודיות? לא בטוח. כך לדוגמא, טייצים לנשים נמכרים ברשת אדידס ב-130-220 שקל, בעוד טייץ של קולקציית גו גולד לבית H&M נמכר ב-149 שקל; ברשת אינטימה ב-200 שקל; וברשת ברשקה ב-159 שקל. ברשת פוראבר 21 המחיר נמוך יותר - 91 שקל.
טייצים ומכנסיים לגברים נמכרים ברשת אדידס ב-150-450 שקל; ואילו בקולקציית גו גולד של H&M ב-149 שקל. גופיית ספורט לנשים ברשת אינטימה עולה כ-120 שקל, בעוד מחיר חולצות וגופיות ברשת אדידס עומד על 130-250 שקל. גוזיה של רשת דלתא אמנם עולה 90 שקל, אך מחירי חזיות הספורט כבר מגיעים לטווח של 140-200 שקל.
"זה לא סתם מחיר יקר", מסבירה נאור, "הבדים הם עמידים - ועל זה משלמים. אנחנו ויתרנו על המיתוג, והמחיר יותר תחרותי בהשוואה למתחרים. לקוחות אינטימה לא ירוצו עם הפריטים שלנו מרתון, אך יחד עם זאת הם ייתנו מענה מושלם לריצת 10 ק"מ ביום שישי או למזרן היוגה השכונתי".