הסינים שמאיימים על פייסבוק
המניות של צוקרברג מזנקות, אבל אם אתם רוצים לעשות כסף יש אתרים משתלמים יותר. וגם מתי ננטוש את שיגעון הלייקים? כל התשובות בכסף עולמי, התוכנית הכלכלית של ynet
לא רק לייק לתמונות בביקיני מהחופשה בתאילנד: הרשתות החברתיות רוצות שתשקיעו בהן או יותר נכון, במניה שלהן. השאלה האמיתית היא כמה זה בעצם כדאי והאם העתיד של עולם הפרסום באמת נמצא שם?
פייסבוק, אולי הרשת החברתית החזקה ביותר היום עם כ-1.23 מיליארד משתמשים חודשיים (3.9 מיליון משתמשים פעילים רק בישראל), חגגה החודש עשור של פעילות אבל עם זאת, יש הטוענים כי המניה שלה כמו גם המשך הפופולריות שלה, לא יציבה. מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת פרינסטון, מצא כי פייסבוק נמצאת בירידה בתקופה האחרונה. האם זאת סיבה מספיק טובה להישאר עם תיק השקעות סולידי או שאולי, זאת דווקא הזדמנות מצוינת להשקיע במניה של הרשת החברתית?
"הפייסבוק הוא רק פלטפורמה. תמיד היו רשתות חברתיות". אומר פרופסור טל שביט, מהמכללה למנהל, שלא ממהר להספיד את הרשת החברתית. "מעבר ליצר המציצנות שהרשת מספקת, פייסבוק גם מאפשר לך להיות כוכב ליום אחד. הילדים של היום שנולדים ישר לתוך הפייסבוק, לתוך הרשת החברתית, ירצו עוד ועוד לספק את הצרכים האלה - גם כשהם יגדלו".
ומה צפוי לנו בעתיד מבחינת הרשתות החברתיות? "יותר ויותר מתקציבי הפרסום יוקצו לפרסום באינטרנט, ומתוך זה יוקצה חלק הולך וגדל לפרסום בסלולר. זה המדיום הכי מאתגר", אומרת חנה פריזן, יו"ר פעילים, ניהול תיקי השקעות.
"אין ספק שהעולם הולך להשתנות בכל מה שקשור לפרסום בכלל וקשה להעריך איך זה באמת יהיה". מוסיף פרופסור שביט. "הרי, אף אחד לא יכל להעריך לפני 5 או 10 שנים את מה שיהיה היום מבחינת הרשתות החברתיות".
אני מציעה לשים לב מה קורה ברשתות החברתיות. איפה יש יותר מצטרפים, איפה יש נטישה וזה ייתן לנו את הכיוון. לאן ללכת, איפה להיות אבל נכון להיום - יש יותר תעלומות מדברים שיודעים". מוסיפה פריזן.
עורך אחראי: גלעד שנהב | עריכה והגשה: אלכסנדרה לוקש | מפיקה: יובל מרינגר | בימוי: סיגל מגריסו | ניתוב: רובי שביט-לוי | סאונד: אבי אזולאי