שתף קטע נבחר
 

סיטרואן C4 קקטוס - עושה משפחה אחרת

סיטרואן חשפה דגם קומפקטי חדש, שימוצב בין ה-C3 ל-C4 ויציע "עיצוב, נוחות וטכנולוגיה שימושית בתקציב נמוך". בישראל במחצית השנייה של השנה

סיטרואן חשפה את ה-C4 קקטוס (Cactus), קומפקטית חדשה ושונה מכפי שהורגלנו מהיצרנית. הרכב החדש חונך מדיניות דגמים חדשה אצל הצרפתים, עם הפיכת דגמי "C" של סיטרואן לנגישים יותר - זולים יותר לרכישה ולאחזקה - בכדי ליצור בידול מסדרת ה-DS היוקרתית ומדגמי פיז'ו, שתמוצב כמותג פרימיום.

 

 

 

הקקטוס מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), שמכונה EMP2. המכונית החדשה תמוצב מבחינת מחיר בין ה-C4 (משפחתית קומפקטית שעולה בין 128 ל-148 אלף שקל) ל-C3 (סופר-מיני שעולה בין 104 ל-128 אלף שקל) - כך נמסר ל-ynet מחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו-סיטרואן לישראל. אלינו הדגם החדש יגיע בתחילת המחצית השנייה של 2014, כלומר לא לפני חודש יולי.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

פרדריק בנזנט, מנכ"ל סיטרואן, הגדיר את הגישה החדשה של היצרנית בכך שתציע "עיצוב, נוחות וטכנולוגיה שימושית בתקציב נמוך". מלבד המחיר, ה-C4 קקטוס תוצע במרבית השווקים גם ברכישה בתשלומים לפי גובה חודשי שיקבע הלקוח, או בתוכנית "תשלום לפי נסועה", בה הלקוח משלם לפי היקף השימוש ברכב. מחברת לובינסקי נמסר ל-ynet כי נבחנת האפשרות להציע את תוכניות התשלום החדשות גם אצלנו.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

הקקטוס מציעה את אותו בסיס גלגלים כמו ה-C4 הנוכחית (260 ס"מ), אך קטנה ממנה ביתר המידות: האורך הכללי עומד על 416 ס"מ (16-), הרוחב על 173 ס"מ (6-) והגובה עומד על 148 ס"מ (1-). בהשוואה ל-C3 היא ארוכה ב-22 ס"מ, מציעה את אותו הרוחב ונמוכה בארבעה ס"מ. לדגם החדש נפח תא מטען של 358 ליטר, לעומת 380 ליטר ב-C4 ו-300 ליטר ב-C3.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה 

 

סיטרואן אינה מפרטת אילו מנועים ישמשו את המכונית, אך ל-ynet נודע כי דגם הבנזין יהיה יחידת השלושה צילינדרים החדשה של הקונצרן, בנפח 1.2 ליטר ועם 82 כ"ס. מנוע זה יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית (מצמד בודד). בנוסף תוצע גרסת דיזל עם תצרוכת דלק ממוצעת של 32.2 ק"מ לליטר (1.4 ליטר עם 68 כ"ס).

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

בתא הנוסעים, ה-C4 קקטוס תציע שני מסכים גדולים לשליטה במערכות השונות. הקטן יותר יציג את המחוונים, כולל מהירות ומד דלק בין היתר. הגדול ממוקם במרכז הקונסולה וישמש את מערכת המולטימדיה, כולל מצלמת נסיעה לאחור, חיבורי מדיה וכדומה. לקקטוס חמישה מושבים, כאשר מלפנים מושבי הנהג והנוסע מחוברים למעין ספה. בגרסה הרובוטית אין בורר ידית הילוכים, ובמקומו הותקנו מתגי "P" (חנייה), "D" (נסיעה קדימה) ו-"R" (נסיעה לאחור) - בנוסף למנופי תפעול מגלגל ההגה.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה  

 

ועוד בחידושים: במקום כרית אוויר בקונסולה הקדמית, לנוסע במושב הקדמי יש כרית אוויר שיורדת מהגג - מה שמאפשר לטענת סיטרואן להציע מרווח משופר ולנצל את הקונסולה טוב יותר לאחסון. כדי למנוע שריטות ולאפשר לבעל הרכב להתאים את העיצוב לרצונו, הקקטוס תציע גם לוחות פלסטיק גדולים עם כיסי אוויר, שמכונים "Airbump" ויוצרו מפולירתן תרמופלסטי, חומר גמיש יחסית שמגן מפגיעות קלות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים