מל"ט העתיד של ישראל: חזק ומהיר יותר
הסופר הרון, גרסה מתקדמת ויעילה של מל"ט ה"שובל" הפועל בחיל האוויר, נחשף על ידי התעשייה האווירית. עלותו יכולה להגיע עד ל-80 מיליון דולרים
התעשייה האווירית חשפה הבוקר (יום ג') את מל"ט הסופר הרון החדש, גרסה מתקדמת ויעילה יותר של מל"ט ההרון שפועל בחיל האוויר מאז תחילת העשור הקודם תחת השם הישראלי "שובל".
עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו
המל"ט, שנחשף בתערוכת הנשק בסינגפור ובמקביל במפעל התעשייה האווירית הסמוך לנמל התעופה בן גוריון, יכול לנוע באוויר בין 24 שעות בתצורתו הכבדה לבין 48 בתצורתו הקלה.
בנוסף, המל"ט יוכל לשדר תמונות בקו ראייה של המצלמות שמותקנות עליו לטווח של יותר מ-250 ק"מ. בתקשורת מעבר לקו הראייה שלו, הוא יוכל לשדר תמונות במרחק של יותר מ-1,000 ק"מ באמצעות תקשורת לוויינית.
עוד בחדשות:
האיראנים חוגגים 35 למהפכה: 'מוות לישראל'
רצו להקים חניון ומצאו 1,000 גופות באדמה
המנוע החדש של הסופר הרון גדול יותר מזה של קודמו ועומד על 200 כוחות סוס לעומת 115 בגרסה הישנה יותר. המנוע הגדול יאפשר תקרת טיס של יותר מ-30 אלף רגל ולנוע במהירות שיוט של 80-60 קשר ולהגיע למהירות מקסימלית של 150 קשר ומעלה.
מוטת הכנפיים של המל"ט החדיש מגיעה ל-17 מטרים ומשקל ההמראה המרבי שלו יכול להגיע ל-1,450 ק"ג. מתוך משקל זה, תוכן המטען המרבי כולל הדלק יכול להגיע עד ל-450 ק"ג.
המל"ט מסוגל גם לשאת מצלמות איסוף חדישות ומכ"מים. היכולת של הסופר הרון לאסוף מידע משופרת בין היתר גם בשל האפשרות להפעיל מצלמות איסוף על הכנפיים של כלי הטיס בנוסף ליכולת המראה ונחיתה אוטומטית.
המל"ט החדש מבית היוצר של התעשייה האווירית עשוי להגיע בעתיד גם לחיל האוויר, שבשנים האחרונות שדרג את מל"טי השובל. מחירו ההתחלתי של כלי הטיס החדיש בתצורתו הבסיסית עומד על 20-15 מיליון דולרים ויכול להגיע לעד 80-60 מיליון דולרים, כולל קרון ההפעלה ובהתאם לדרישות הספציפיות של כל לקוח.
מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, שיבח את התוצר הסופי: "הסופר הרון מוביל את יכולות הטיס הבלתי מאוישות מסוגן בארץ ובעולם ומאפשר יכולת טובה יותר למשימות מודיעין, עקיבה, זיהוי, רכישת מטרות, סיור ימי ועוד".
סגן מנהל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית, ז'ק שמלה, ציין כי מדינות בעולם כבר מתעניינות בסופר הרון, שגרסתו הקודמת צברה מאות אלפי שעות פעילות, בין היתר גם באפגניסטן. "אין מל"ט כמו ההרון שיכול לעוף שעות כה רבות ללא תאונות, וקיבלנו גם רישיונות לטוס איתו מעל אזורים מיושבים באירופה", אמר שמלה.
Read this article in English