הונדה סיוויק טייפ R - עם 280 כ"ס לפחות
הונדה ממשיכה לטפטף מידע על הקומפקטית הספורטיבית, שמבטיחה להיות "המהירה ביותר בנורבורגרינג". והפעם: הצצה לעיצוב החיצוני
הונדה תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסת תצוגה של הסיוויק טייפ R, ומתקשה להתאפק. אז ביצרנית כבר מפרסמים איור ראשון של המכונית, שמבטיחה להיות "המהירה ביותר בנורבורגרינג" מבין מכוניות ההנעה הקדמית, אחד ממסלולי המירוץ הפופולאריים והתובעניים בעולם.
גרסת התצוגה שתופיע בז'נבה במרס הקרוב, צפויה להיות כמעט זהה לדגם הסדרתי. זה צפוי בתערוכת פריז בסוף השנה, לקראת שיווק באירופה - וגם בישראל - בשנה הבאה.
הטייפ R החדשה במהלך ניסוי במסלול הנורבורגרינג:
הטייפ R החדשה מאמצת את עולם מנועי הטורבו, עם יחידת 2.0 ליטר חדשה שתספק "280 כ"ס לפחות", כך על-פי היצרנית. זוהי פעם ראשונה בה הטייפ R המיועדת לאירופה, עושה שימוש במנוע בעל מגדש - כאשר בדורות הקודמים הונדה העדיפה מנועים אטמוספריים שנודעו בסל"ד המרבי הגבוה במיוחד שלהם.
לטייפ R הקודמת הייתה יחידת 2.0 ליטר, שסיפקה 201 כ"ס ב-7,800 סל"ד ו-19.7 קג"מ ב-5,600 סל"ד. הוספת מגדש תאפשר להונדה להציע הרבה יותר מומנט, וכבר בסל"ד נמוך יותר - מה שצפוי להשפיע לטובה על הביצועים. בדור הקודם, ה-R האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות, ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש. נתוני הביצועים של הדור החדש עדיין אינם ידועים.