רנו טווינגו חדשה - ספק אם תגיע אלינו
הדור השלישי מציע מרכב בעל חמש דלתות ושילוב נדיר של מנוע אחורי עם הנעה אחורית. כל זאת תודות לפטפורמה חדשה שתשמש בעתיד גם את דגמי סמארט של מרצדס
רנו חשפה את הטווינגו (Twingo) החדשה, דור שלישי למכונית המיני הייחודית שהוצגה לראשונה לפני יותר מ-20 שנה - בסוף 1992. הפעם מוצגת הטווינגו עם מתכון שונה לגמרי, הכולל חמש דלתות במקום שלוש, ומנוע אחורי במקום קדמי.
הדור הראשון נכשל אמנם בישראל כישלון חרוץ, אך שנים ארוכות היה הנמכר ביותר מסוגו באירופה. הדור השני של הטווינגו כלל לא הגיע אלינו, וגם באירופה זכה בפחות הצלחה. עם הדור השלישי מקווה רנו להחזיר חלק מההצלחה של המקור, אך ספק אם נראה אותו אצלנו. מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר ל-ynet כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא.
הטווינגו החדשה פותחה יחד עם דיימלר (מרצדס), ולא במקרה. שכן הפלטפורמה בה היא עושה שימוש תהווה בסיס גם לדגמי סמארט עתידיים. דגם מקביל - פחות או יותר - עם חמש דלתות ישווק כסמארט פורפור (ForFour), וגרסה מקוצרת תחליף את הפורטו (ForTwo) הזעירה שנמכרת אצלנו זה מכבר.
רנו לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני של הטווינגו, למעט העובדה שהיא תעשה שימוש במנוע הממוקם מאחורי המושבים ומניע את הגלגלים האחוריים. לטענת הצרפתים, מבנה כזה מאפשר להציע רדיוס סיבוב קטן יותר, מה שמסייע בתנועה עירונית צפופה. מטבע הדברים זה גם אומר שתא המטען יהיה בחלק הקדמי, כמו פולקסווגן חיפושית קלאסית ופיאט 500 המקורית.
פרטים נוספים על הטווינגו יפורסמו עם השקתה בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. עדיין לא ידוע אם תתחרה ישירות במיני "עממיות" דוגמת פיז'ו 108 ויונדאי i10, או שתמוצב כדגם "יוקרה" מול פיאט 500.