שתף קטע נבחר
 

לימודים אקדמיים ופיתוח קריירה - והכל במקום אחד?

שוק ההשכלה הגבוהה ממציא עצמו מחדש כל הזמן על מנת לעמוד בדרישות המתעניינים. מוסד אקדמי שרוצה להישאר במשחק - פועל להתאמת צרכי הסטודנטים גם אם מדובר בפיתוחים ושינויים שאינם בתחום האקדמי כלל

שוק ההשכלה אינו מה שהיה פעם והוא גם אינו מה שהיה לפני חמש שנים. כיום יש גיוון אינסופי בחוגי הלימוד ובשילובים האפשריים בעת בחירת מסלול לימודי, והמתעניינים בוחרים במוסד אקדמי לפי שלל נסיבות התואמות את צרכיהם האישיים.

 

המרדף אחר ג'וב, הזנקת הקריירה וקניית דירה הפך למטרה ראשית וחשובה הרבה יותר מאשר בחירת מסלול לימודים ומוסד אקדמי. נראה כי מרבית המתעניינים מכניסים בעת בחירת מוסד אקדמי שיקולים כגון איזה מוסד אקדמי יקפיץ אותם לעבר תחום עיסוק מסוים ובאיזה מוסד אקדמי יוכלו להתחיל לעבוד כבר בזמן התואר. מציאות זו מובילה את המתעניינים לבחון אפשרויות רבות כאשר המטרה הסופית היא מציאת עבודה בתחום אותו למדו.

 

ראיית חשבון כתואר אקדמי, למשל, הינו מסלול שמכוון בצורה ברורה ביותר את הסטודנט לתחום עיסוק זה או לחילופין יכול אותו מתעניין ללמוד במכללה ללימודי תעודה קורס בהנהלת חשבונות מסוג 1,2 או 3 או קורס חשבי שכר.

 

במרבית המקרים, בחירתו של אותו מתעניין תהיה לפי ההבטחה היישומית של אותו בית הספר (בין אם אקדמי או לא). בעניין ההשמה לבוגרים. מהם אחוזי ההשמה לבוגרים של אותו מוסד אקדמי וכיצד מסייעים לבוגר בהשתלבות במעגל העבודה, הפכה לשאלה מרכזית אותה שואלים המתעניינים.

 

מוסדות אקדמיים רבים מתמודדים כעת עם מציאות חדשה, לפיה חובת מציאת העבודה אינה נחלתו של הבוגר בלבד אלא גם על כתפיה של המכללה שאמונה על הכוונת הבוגר. בדקנו כיצד "האקדמית של ירושלים" מתמודדת והופכת את המציאות החדשה לחוזקה, במכללה האקדמית הדסה.  

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מסלולי לימוד רבים שעד כה לא שילבו סטאז' תוך כדי ו/או לאחר הלימודים, עברו בשנים האחרונות עדכונים בנושא וכעת משלבים במסגרת הלימודים סדנאות יישומיות הפרוסות על גבי שנה שלמה, פרקטיקום הכולל ליווי וחניכה ועוד תוכניות נוספות אשר משלבות את הסטודנט בתחום העיסוק אותו הוא לומד.

 

המטרה ברורה ונועדה לשפשף את הסטודנטים בתחום, לאפשר להם לצבור ניסיון וכמובן להבין טוב יותר את התחום אותו הם לומדים ולא רק להתבסס על מחקרים ותיאוריות. לעתים מדובר על מרכזי תעסוקה אשר פועלים במוסד האקדמי עצמו, אשר מהווים את הגורם המלווה והחונך עבור הסטודנטים. לעתים המוסד האקדמי יצר שיתופי פעולה עם חברות עסקיות אשר משלבות את הסטודנטים בארגון עצמו בעזרת חונך מאותו מוסד אקדמי.

 

אין ספק שבחירת הלימודים כבר מזמן אינה נעוצה שמה הסקסי של אותה תכנית לימודים ובוודאי לא בגלל שמו של המוסד האקדמי. המתעניינים הפכו מתוחכמים ונבונים אשר מודעים לעלויות ולקשיים הנוצרים בעת החלפת מסלול לימודי/החלפת מוסד אקדמי באמצע התהליך. המחיר אינו רק כספי ונפשי, אלא במחיר של עיכוב בפיתוח הקריירה, שזו ממילא מטרת העל המקורית בבחירת לימודים.

פורסם לראשונה 17/02/2014 12:51

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענבל רוז
המכללה האקדמית הדסה
צילום: ענבל רוז
מומלצים