מיסטר פרעצלס תפתח דוכנים בישראל
הדוכן הראשון של המותג הבינלאומי שמשווק פרעצל (בייגלה) שנאפה במקום ומצופה בציפויים שונים, ייפתח במרס בקניון הזהב בראשל"צ. המחיר: 13-14 שקל
ג'אנק פוד חדש בדרך לארץ: הרשת הבינלאומית מיסטר פרעצלס (Mr. Pretzel's) תפתח בתחילת מרס סניף ראשון בישראל, בקניון הזהב בראשל"צ. זו רשת דוכנים שתמכור פרצעל (בייגלה שמיניות) גדול מצופה בציפוי לפי בחירת הלקוח. הרשת הישראלית תתייחס למוצר כ"בייגלה", משום שכך נהוג לכנות פרעצל בישראל.
- קניון העתיד כבר כאן. מתי בישראל?
- פוקס: "10 רשתות בקשיים, חלקן יקרסו"
- טרנד: להסתפר מהר
- עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו
הדוכנים של הרשת יפעלו במעברים בקניונים ולא במתחמי המזון, בהמשך למגמה הניכרת בקניונים לפתוח עוד ועוד דוכנים במעברים.
"הסיבה שנפתח דוכנים במעברים היא שמאוד מעניין לראות את גלגול הבצק והאפייה. הצרכן, עובר, מריח, רואה וקונה. האפייה והציפוי נעשים לפי הזמנה", אמרה ל-ynet זכיינית המותר בארץ, עו"ד מירי רז חובב. "לכן, גם בעולם הוא נמכר בדוכנים ולא במתחמי המזון בקניון".
המחיר בבריטניה: 3 ליש"ט
גודל הדוכן: 12-11 מ"ר. מחיר הפרעצלים: 14-13 שקל – זול יחסית לגלידה או פיצה, אבל יקר יחסית לבייגלה גדול שאפשר לקנות במאפיות וקונדיטוריות בשקלים בודדים, או לפרעצל שאפשר לקנות ברשתות הקפה גם ב-9 שקלים. בבריטניה אגב, מוכרים את הפרעצלים ב-3 ליש"ט, כ-17 שקל לפי שער הליש"ט הנוכחי. "יהיו גם דילים של פרעצל ושתייה במחיר נמוך יותר", אמרה רז חובב. "המטרה שלנו היא שהמוצר שלא יקר מדי, אבל שיהיה בו רווח".
במעברים בקניונים אפשר למצוא כיום בין היתר, דוכנים מזון ושתייה של רשתות משקאות יוגורט, דוכנים לממכר צ'ורוס, קרפים, שוקולד ודוכנים של רשתות קפה ומאפיות.
200 סניפים ב-18 מדינות
מיסטר פרעצלס זה מותג בינלאומי שנוסד בפוארטו ריקו והפך למותג בינלאומי בשותפות עם מומחה המיתוג האמריקאי ממוצא אלג'יראי בשיר מיחובי, שגם יגיע לארץ לרגל פתיחת הדוכן הראשון. לרשת 200 דוכנים ב-18 מדינות.
"נתקלנו ברשת בבריטניה. יצרנו קשר עם הרשת, טסנו לפגוש את הבעלים של הרשת שהגיע במיוחד ונענינו בחיוב. זו רשת מפוארטו ריקו במקור ויש לה סניפים בארצות רבות בעולם. אנחנו מתחילים בקניון הזהב בראשל"צ ומתכוונים לפתוח השנה שלושה דוגנים. בעתיד אנחנו רוצים לפתוח בכמה שיותר קניונים. רק בקניונים – לא ברחוב".
בין הטעמים שיוצעו: בייגלה בציפוי נוטלה, וניל, סוכר וקינמון, טופי ופאדג' שוקולד. ימכרו גם טעמים מלוחים: שומשום, מלח ופרמז'ן. "כרגע נמכור 8 טעמים, אך יש עוד צפי לפיתוח. הקמח והוחמרים מגיעים מחו"ל, לפי נוסחה סודית של הרשת. את חלק מהתוספים אנחנו רוכשים בארץ. תהיה הקפדה שכל החומרים כשרים, למיקס יש כבר תעודת כשרות מחו"ל, אך לא בהכרח תהיה לנו כשרות מהרבנות".