שתף קטע נבחר
 

פיאט פנדה קרוס - רכב שטח, זעיר

פיאט חשפה את הפנדה קרוס החדשה, גרסת הכי-שטח של העירונית הקטנה. הנעה כפולה יש, זוויות גישה ונטישה משופרות גם. היבואנית: נמצאים במשא ומתן לקראת יבוא אפשרי

פיאט חשפה את גרסת השטח הקיצונית ביותר של הפנדה, עם זוויות הגישה-נטישה הטובות ביותר והנעה כפולה. היא נקראת קרוס (Cross), ומבוססת על הפנדה 4X4 - שאינה משווקת בישראל.

 

 

 

הפנדה קרוס מציעה פגושים שונים, שעיצובם מאפשר זווית גישה של 24 מעלות (3 יותר מפנדה 4X4) ונטישה של 33 מעלות. זווית מעבר מכשול עומדת על 20 מעלות, וכושר הטיפוס על 31.5 מעלות (70%). מרווח הגחון עומד על בין 15 ל-16 ס"מ, ויש גם מיגון חלקי למניעת נזקים.

 

 

לקרוס גם צמיגי 185/65-15 רב-עונתיים, הנעה כפולה לא קבועה עם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית ותיבת שישה הילוכים ידנית עם יחס העברה ראשון קצר. מערכת לסיוע בזינוק בעלייה הותאמה גם לשימוש במעלות שטח.

 

פיאט תציע את הפנדה קרוס עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר (80 כ"ס), או עם יחידת הטווין-אייר שני צילינדרים (0.9 ליטר) ו-90 כ"ס. בשני המקרים מדובר במנועים חזקים בחמישה כ"ס מדגמי פנדה רגילים, לטובת ביצועים עדיפים (לא פורסמו נתונים). תצרוכת הדלק הממוצעת בגרסת הדיזל עומדת על 21.3 קמ"ל, זו של הבנזין על 20.4 קמ"ל.

 

הקרוס הקודמת לא שווקה בישראל, לאחר שניסיון לשווק כאן את הפנדה 4X4 נחל כשלון חרוץ - בעיקר בגלל מחיר גבוה מאוד. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, להחזיר לכאן את ה-4X4 או להתחיל בשיווק הקרוס - אך ביבואנית מוסרים כי "הנושא נמצא במשא ומתן מול היצרנית".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פנדה רגילה עם הנעה קדמית
צילום: רועי צוקרמן
פנדה 4X4 רגילה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים