שתף קטע נבחר

 

השמיים על מסך ענק. צפו במטוס בלי חלונות

"מטוס המנהלים העל-קולי הראשון בעולם", שצפוי להמריא בעוד 5 שנים, יהיה חסר חלונות. מסכי ענק יחליפו אותם. מה ניתן יהיה לראות עליהם?

חלון או מעבר? במטוס הזה התשובה כנראה תהיה ברורה, למרות שאין בו בכלל חלונות. חברה שטוענת כי היא מפתחת את "מטוס המנהלים העל-קולי הראשון בעולם" הודיעה אתמול (ד') כי היא מתכוונת להחליף את חלונות המושבים במסכי ענק. ומה ניתן יהיה לראות על אותם מסכים? ברירת המחדל תאפשר לצפות במתרחש באוויר - מצלמות שיוצבו מחוץ למטוס יקרינו את התמונות על המסכים.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

עוד חדשות מהעולם :

 

"ספייק אירוספייס", החברה שמפתחת את מטוס ה-S-512, מתכוונת להקיף את המטוס כולו במצלמות, ושידור הווידאו החי יוקרן כתמונות פנורמיות בפני הנוסעים. אלו יוכלו לעמעם את המסכים כדי לתפוס תנומה, שכנראה תהיה קצרה יחסית עקב העובדה שלפחות לפי התכנון ה-512-S יטוס במהירות כפולה משל מטוס רגיל. גם לנוסעים שיעדיפו להישאר ערים, אך יבחרו לא לראות את השמיים יהיה פתרון. ב"דיילי מייל" נכתב כי אלו יוכלו להקרין דווקא את התמונות המשפחתיות שלהם על המסך, לשנות לאחת מתמונות הנוף שיוטענו במערכת או למשל לצפות בסרט שיוקרן על המסך.

 

3 שעות מלונדון לניו-יורק. זהו ה-S-512

3 שעות מלונדון לניו-יורק. זהו ה-S-512

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

תמונה משפחתית, סרט או השמיים? (צילום: ספייק איירוספייס) (צילום: ספייק איירוספייס)
תמונה משפחתית, סרט או השמיים?(צילום: ספייק איירוספייס)

בבלוג באתר החברה נכתב כי הסרת החלונות במטוס המנהלים העתידי תקטין את העלויות הכספיות. "חלונות דורשים תמיכה מבנית ותוספת משקל למטוס, הם מקשים על פיתוח ובניית גוף המטוס - וכל הבעיות הללו ייעלמו עם השימוש במיקרו-מצלמות ובמסכים שטוחים", נכתב שם. בכל מקרה, לפחות בשנים הקרובות למטוסים שתעלו עליהם עדיין יהיו חלונות - ה-512-S לא צפוי להמריא לפני סוף 2018.

 

ד"ר דארן אנסל, מומחה תעופה באוניברסיטת מרכז לנקשייר, אמר ל-BBC כי לנוסעים חוויית טיסה ללא חלונות צפויה להיות שונה מהרגיל, ומנה כמה בעיות אפשריות: "לא תהיה תאורה טבעית - הכול יהיה מדומה - ולכן זה יהיה קצת כמו להיות בתוך רכבת תחתית. ואיך זה יעבוד מבחינה בטיחותית? אם תהיה תאונה והמצלמות לא יעבדו, איך אפשר יהיה לדעת לאיזה כיוון המטוס פונה ואיפה הוא נחת?".

מהירות מקסימלית כפולה משל בואינג 777. ה-S-512 (צילום: ספייק איירוספייס) (צילום: ספייק איירוספייס)
מהירות מקסימלית כפולה משל בואינג 777. ה-S-512(צילום: ספייק איירוספייס)

העלות הצפויה של המטוס - 80 מיליון דולר (צילום: ספייק איירוספייס) (צילום: ספייק איירוספייס)
העלות הצפויה של המטוס - 80 מיליון דולר(צילום: ספייק איירוספייס)
 

ב"אינדיפנדנט" הבריטי נכתב שטכנולוגיה דומה תפותח עוד לפני כן על ספינות. בשנה שעברה חברת "רויאל קריביין" הודיעה כי בתאים הזולים יותר בספינות החדישות שלה יוצבו "מרפסות וירטואליות". על הקיר של אותם תאים יוצבו מסכי ענק שיקרינו "תמונות מהאוקיינוס שנלקחו מהספינה".

 

חברת ספייק איירוספייס ממוקמת בבוסטון, ארצות הברית. בדצמבר האחרון היא הודיעה על הכוונה לבנות את ה-S-512, שלטענתה יהיה מטוס המנהלים העל-קולי הראשון בעולם. מטוס היוקרה, שעלותו צפויה להיות 80 מיליון דולר, יכיל 18 נוסעים ולטענת החברה הוא יוכל לטוס מניו-יורק ללונדון ב-3 עד 4 שעות - במקום ב-6 עד 7 שעות, זמן הטיסה הנוכחי. 

 

מהירות השיוט של המטוס צפויה להיות 1.6 מאך - כפול ממהירות השיוט של בואינג 777. המהירות המקסימלית של ה-S-512 צפויה להגיע ל-1.8 מאך. ספייק איירוספייס היא לא החברה היחידה שמנסה לבנות מטוס מנהלים על-קולי - גם אריון וגאלפסטרים מעוניינות לפתח מטוס שכזה.


פורסם לראשונה 19/02/2014 22:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ספייק איירוספייס
מסכי ענק במקום חלונות
צילום: ספייק איירוספייס
מומלצים