שתף קטע נבחר
 

קריסה קטנה בכנף של פייסבוק

וואטסאפ שקרסה אמש, אולי עשתה בושות לצוקרברג, אבל הרכישה ב-19 מיליארד צפויה להכניס לו הרבה כסף בבורסה. מומחי כסף עולמי מסבירים למה

שלושה ימים בלבד אחרי שצוקרברג הפתיע את העולם עם הרכישה של וואטסאפ - קרסה האפליקציה למשך ארבע שעות, דבר שהשאיר מיליוני משתמשים מתוסכלים, וגם סיפק מספר רעיונות לחובבי קונספירציות.

 

אז איך, אם בכלל יושפעו המניות של פייסבוק לאחר הקריסה הזאת? "מניית פייסבוק נמצאת במומנטום מאד רציני של עלייה", אומר יוסי לב, מפעילים תיקי השקעות. "עמצת העלייה של המנייה ניכרת לעין ולא נראה שהתקלה של אתמול הייתה פוגעת במנייה. נמשתמשים אמנם מתאכזבים מהתקלות, אבל הם לומדים לחיות איתן", מוסיף יוסי לב.  

 

צילום: אבי חי ויוגב אטיאס עריכה: ירדנה עבודי

צילום: אבי חי ויוגב אטיאס עריכה: ירדנה עבודי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
ומה לגבי הצרכנים? האם הם יחוו משבר אמון בפייסבוק או בוואטסאפ בעקבות התקלה שהתרחשה לאחר הרכישה? "קצת מוקדם מדי לקבוע האם הצרכנים יחפשו תחליף אבל, נדמה שהצרכנים כן התאכזבו מהמהלך", אומרת ד"ר ליאת הדר, מומחית להתנהגות צרכנים, מהמרכז הבינתחומי.
 
"ווטאספ נתפשת בחברה צעירה, חדשנית מגניבה, לכולם יש אותה ונורא קל לתקשר איתה, ופתאום קונה אותה חברה כמו פייסבוק, שמבחינת הצרכנים יש קצת פחות התלהבות מפייסבוק.
 
אנחנו שומעים שפייסבוק יכולה להשתמש בנתונים שלנו ואנחנו לא מרוצים מזה. אני חושבת שכרגע הצרכנים יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה כתוצאה מהמיזוג הזה", מוסיפה דוקטור הדר.
 
ומה צופים האנליסטים לגבי המשך צמיחתה של מניית פייסבוק? "מניית פייסבוק התקבלה די בקרירות מיד לאחר שהונפקה", אומר יוסי לב.
 
"היא הונפקה במחיר של 40 דולר וירדה מתחת ל-20 דולר - דבר ששוייך לזה שרוב המשתמשים עברו לוואטסאפ. אבל עם זאת, יש להתייחס לעובדה שפייסבוק עשתה מהלך מדהים והצליחה להכניס פרסום לתוך המובייל, ולמעשה למעלה ממחצית ההכנסות שלה, נובעות מפרסום במובייל. זאת תכנית עסקית שאין כמעט לאף רשת חברתית", מוסיף יוסי לב. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
זאת רק מכה קטנה וזה עובר
צילום: shutterstock
מומלצים