שתף קטע נבחר
 

יונדאי אינטראדו - ניסאן ג'וק, בקוריאנית

יונדאי לוטשת עיניים לפלח רכבי הפנאי הקטנים, ומציגה את האינטראדו - רמז לעיצוב של המתחרה הקוריאני

יונדאי תחשוף בז'נבה את האינטראדו (Intrado), רכב פנאי קטן שמיועד לתצוגה ומצויד במנוע מימן. אבל אל תטעו - זהו רמז ראשון מתוך רבים שעוד יגיעו, בדרך לרכב סדרתי שיונדאי תציב כמתחרה לניסאן ג'וק ופיז'ו 2008.

 

 

 

האינטראדו קיבל את שמו משמו של החלק התחתון בכנף מטוס, המשמש ליצירת כוח העילוי. טכנולוגיית תעופה שימשה לטענת הקוריאנים גם בתכנון המרכב, ובפילוסופיה של חסכון משקל שעמדה לנגד עיני המהנדסים. נתון משקל? יונדאי לא מפרסמת.

 

 

רכב התצוגה מצויד במנוע תא-דלק, המתודלק במימן ויוצר ממנו אנרגיה חשמלית, הנאגרת במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 36 קוט"ש. כל זאת מספיק לטווח נסיעה של 600 ק"מ בין תדלוקים, המבוצעים בדומה לתדלוק בנזין ואורכים דקות ספורות. יונדאי היא כיום בין יצרניות הרכב הבודדות בעולם שמציעה - בשיווק מוגבל מאוד - מכוניות תא-דלק סדרתיות.

 

 

האינטראדו, שנודע גם בשם הקוד HED-9, צפוי לעבור שינויים רבים בדרך לייצור, ובכלל זה גם לעיצוב החיצוני. וכן, גם יחידת הכוח הייחודית לא תוצע כפי הנראה, ותוחלף במנועי בנזין ודיזל. פרטים נוספים על הרכב צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה, שתתקיים השנה ב-16-6 במרס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים