טויוטה והונדה בקרב היברידי - פערים עצומים
השוואה שנערכה בארה"ב בין מכוניות היברידיות מובילות של שתי היצרניות היפניות, העלתה ממצאים מפתיעים לאחת, ומביכים מאד לאחרת
נתונים מפתיעים בארה"ב, שוק רכבי הכלאיים הגדול בעולם: 32% מבעלי הונדה סיוויק הייבריד נדרשו להחליף את מצבר מערכת הכלאיים, שיעור כשל חריג. ומפתיע עוד יותר בהשוואה לנתוני טויוטה פריוס המתחרה: רק 0.1% מהמכוניות נדרשו לתיקון מסוג זה.
שנת דגם | הונדה סיוויק | טויוטה פריוס |
2002 | אין נתון | 5% |
2003 | 21% | 4% |
2004 | 18% | 1% |
2005 | 17% | 2% |
2006 | 14% | 3% |
2007 | 12% | 1% |
2008 | 8% | 0.5% |
2009 | 30% | 0.3% |
2010 | 32% | 0.1% |
את הנתונים המפתיעים מפרסם הקונסומר ריפורטס, מגופי הצרכנים החשובים והמשפיעים בארה"ב. מהם עולה כי לא רק שהסיוויק פחות אמינה, אלא שרמת האמינות שלה אף הולכת ונעשית רעה יותר: בעוד שבין שנת 2005 ל-2008 ירדו שיעור הכשלים במערכת הכלאיים מ-17% ל-8%, בדגמי 2009 ו-2010 הכשלים הופיעו ביותר מ-30% מהמכוניות.
מנגד, הנתונים שדיווחו בעלי מכוניות לקונסומר ריפורטס לגבי טויוטה פריוס, מרשימים בהרבה: שיעור הופעת תקלה במצברי מערכת הכלאיים עומד על 5% בלבד במכוניות משנת 2002, ויורד ל-0.1% בלבד במכוניות מדגמי 2010.
בקונסומר ריפורטס מציינים כי אמנם מרבית התקלות הללו מגובות באחריות, אך לא חוסכים ביקורת מהונדה - שגובה ממי שלא מקבל זאת באחריות 3,000 דולר עבור התיקון (כ-10,000 שקל, מחיר דומה לזה הקיים בטויוטה בארה"ב). "אם בעל הרכב צריך לשלם את החשבון או לא", כותבים בקונסומר ריפורטס, "כל מכונית עם שיעור תקלות כה גבוה - במיוחד ברכיב מרכזי - היא כזו שכדאי להימנע מלרכוש".