סוף לאיחורים: מסלול 12-30 חזר לפעול
יש מקום: מסלול 12-30 שיחתום את פרויקט שדרוג המסלולים בנמל התעופה נפתח מחדש ויכפיל את נפח הנחיתות וההמראות מנתבג
חדשות טובות ליוצאים והנכנסים לארץ: המציאות שבה תלונות על איחורים וחברות תעופה זרות שמעוניינות להכנס לשוק המקומי ולא זוכות לאישור עקב עומס על נתב"ג עומדת להשתנות בקרוב, עם פתיחתו של מסלול 12-30 (שתיים עשרה שלושים) שיחתום את פרויקט שדרוג המסלולים בנמל התעופה.
עוד טיולים בערוץ התיירות:
לפני שיגמר: 10 היעדים הזולים והמשתלמים בעולם
למרות הרצון הטוב של רשות שדות התעופה המקומית, תיפעול שדה תעופה אטרקטיבי כנתבג בעזרת מסלול המראה ונחיתה אחד בלבד הגביל מאוד את כמות הטיסות ואפשרויות תימרון הזמנים במטרה לצמצם איחורים בהמראות ונחיתות. מעתה יהיו הרבה פחות אפשרויות לתירוצים.
באחד הפרויקטים המורכבים שנעשו בישראלים בשנים האחרונות יושק בשבת המסלול שנועד להגדיל משמעותית את הקיבולת של המטוסים בנתב"ג ולפתור קונפליקט היסטורי שבו שני המסלולים שהיו קיימים עד אז לא אפשרו לבצע נחיתות והמראות בו זמנית והגבילו את כמות תנועות המטוסים בנמל התעופה. המסלול החדש ישפיע באופן ישיר על כמות הטיסות שתצא ותכנס מהארץ ובהתאם על המחירים והתחרות.
במסגרת הפרויקט, שכלל את שדרוג כל המסלולים, הוארך מסלול 26-08 (שפעל כמסלול יחיד בשלוש וחצי השנים האחרונות ) בכ-400 מטרים והתאמתו להנחתת מטוסי ענק דוגמת אירבוס-A380. מסלול 21, שיפעל כמסלול נחיתה מצפון לדרום, בעיקר בשעות העומס, הורחב והוארך בקילומטר אחד.פעילותו תחל לקראת סוף חודש מאי, תחילת יוני.
במספרים
במסגרת המיזם נסללו 22 ק"מ של מסלולים, בוצעו מעל 2 מיליון מ"ק של עבודות עפר, 1,000,000 מטרים של כבלי תאורת מסלולים, 50,000 קווי מתח גבוה ועשרת אלפים גופי תאורה.
שר התחבורה, ישראל כץ בירך אתמול את הנהלת רשות שדות התעופה ואמר כי "שדרוג מערך המסלולים מאפשר את יישום מדיניות השמיים הפתוחים ושיפור תשתיות נתב"ג ורמת הבטיחות תוך הגדלת קיבולת המטוסים והפרדה בטיחותית מוחלטת בין נחיתות מטוסים להמראות".