אופנועים וקטנועים - השוק מתכווץ עוד יותר
חודש פברואר החולף העניק מעט מאד סיבות לאופטימיות, בשוק הדו-גלגלי המדשדש. אצל יבואני האופנועים המצב קשה במיוחד
חודש פברואר לא נתן סיבה לאופטימיות. שוק הרכב הדו-גלגלי, שלא מצליח להתרומם כבר מספר שנים, ממשיך במגמה גם השנה. במהלך חודש פברואר - החלש במיוחד מדי שנה - נמסרו רק 844 כלים דו-גלגליים חדשים - כך לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי. מתחילת השנה נמסרו 2,287 קטנועים ואופנועים חדשים - כ-100 כלים חדשים פחות מהחודשיים הראשונים של 2013.
אם בקטגוריית הקטנועים נרשמו ירידות חדות של עשרות אחוזים גם במותגים המובילים, הרי שבקרב מותגי האופנועים בנפחים הגדולים נרשמה כמעט עצירת מכירות, בעיקר במותגים מוכרים ומוערכים: ב.מ.וו, ק.ט.מ, קאוואסאקי, סוזוקי והונדה. אצל הבווארים נרכשו שלושה אופנועים חדשים בנפח של יותר מ-750 סמ"ק, בדיוק כמו בהונדה. בחברה האוסטרית במקור הסתפקו בכלי בודד, ובסוזוקי לא נמכר אפילו כלי אחד בנפח מעל 750 סמ"ק. ובכלל השוק, במהלך פברואר נמסרו רק 69 כלים בנפח של יותר מ-500 סמ"ק, לעומת 153 בינואר.
גם שאר הקטגוריות הפגינו חולשה ניכרת, עם צניחה חדה בנתוני המכירות. בקטגוריית הכניסה (עד 125) נמסרו במהלך החודש החולף 338 כלים חדשים, לעומת 585 בינואר. בקטגוריה מעל (125-250) נמסרו בחודש החולף 279 כלים חדשים, לעומת 511 בינואר.
המותג הדו-גלגלי המוביל הוא סאניאנג, עם 676 כלים חדשים שעלו על הכביש בחודשיים הראשונים, לפני קימקו עם 510 כלים. במקום השלישי ממוקמת דאלים עם 260 כלים חדשים, לפני ימאהה (178) ופיאג'ו (161).