שתף קטע נבחר

 

"היה כיף ב'הנוקמים', אבל שייקספיר עדיף"

אתם מכירים את אלכסיס דניסוף כווסלי מהסדרות "באפי ציידת הערפדים" ו"אנג'ל" שיצר חברו ג'וס ווידון, אשר ליהק אותו גם לתפקיד הראשי בעיבוד ל"מהומה רבה על לא מאומה". ומה עם הופעת הבזק כנבל ב"הנוקמים"? "קיבלתי חשיפת ענק, אבל אני חי בשביל דמויות כמו בנדיק" הוא אומר בראיון

מה הקשר בין ג'וס ווידון ("הנוקמים", והרבה קודם "באפי") לוויליאם שייקספיר? הבמאי שחולש באזורי המדע בדיוני הוא מעריץ ותיק, שמנהל ערבי חברה בביתו שבהם חברים מקריאים מחזות של הגאון הבריטי. כך נולדה הגרסה הקולנועית שלו ל"מהומה רבה על לא מאומה", הקומדיה הרומנטית של שייקספיר, שזכורה מהמסך הגדול בעיבוד של קנת' בראנה (ובכיכובו) משנות ה-90, ושתשודר ביום שישי כחלק מחגיגות שלוש השנים לפסטיבל הסרטים של yes.

 

ג'וס ווידון עושה שייקספיר ב"מהומה רבה על לא מאומה"

 

אלכסיס דניסוף (48), שנכנס לנעליים הגדולות של בראנה ומגלם את בנדיק, מספר בראיון ל-ynet איך הפרויקט קרם עור וגידים: "ג'וס סיים את צילומי 'הנוקמים' ותכנן לצאת לחופשה משפחתית. אשתו היתה זו שהבינה שמה שהוא באמת צריך כדי להתרענן זה לצלם את הסרט הזה. הסגנון התפתח מהקריאה של המחזות שעשינו אצלו בבית, ומתוך כך יצא סגנון נוח וטבעי".

 

הצילומים נמשכו 12 ימים בלבד, כשהסט הוא ביתו האמיתי של ווידון, באווירה אינטימית בין חברים. לווידון יש נטייה לאסוף שחקנים קבועים מהפקות שונות. את דניסוף למשל הוא מכיר עוד מהימים שזה שיחק את ווסלי ב"באפי ציידת הערפדים" המיתולוגית, ולאחר מכן בספין-אוף "אנג'ל". לצדו אפשר לזהות את איימי אקר שעבדה עם ווידון ב"אנג'ל", נת'ן פיליון שכיכב בסדרת המדע בדיוני שלו "פיירפליי", וקלארק גרג המוכר כסוכן פיל קולסון מ"הנוקמים".

 

נפגשים שוב בבית של ג'וס. אלכסיס דניסוף ואיימי אקר ()
נפגשים שוב בבית של ג'וס. אלכסיס דניסוף ואיימי אקר

 

"לפני הצילומים אני ואיימי (אקר, שמגלמת את ביאטריס) נפגשנו לחזרות אצלי, או אצל ג'וס בבית. הוא היה משאיר לנו מפתחות. היתה אווירה של מסיבה בעבודה על הסרט, ואני חושב שזו חלק מהסיבה שהוא רצה לעבוד עם חברים שלו. זה לא אומר שזה לא היה קשה, אבל זה היה כיף גדול".

 

הסרט מצולם בשחור-לבן, עם עיצוב וסגנון משחק בן זמננו, כשהשפה נותרה שייקספירית. למעט קיצורים והחלפה של דמות של אחד הנבלים מגבר לאישה, היא לא עברה עדכון ושכתוב. על הבחירה הזו אומר דניסוף שווידון בחר בשחור-לבן כדי לתת תחושה מעידן הזהב של קומדיות הנואר הקולנועיות: "רצינו לקחת את השפה הזו, לכבד אותה כמות שהיא ובכל זאת לעשות אותה יותר מודרנית".

 

סיפור הרקע לעלילת "מהומה רבה על לא מאומה" הוא התכנסות של אנשי מנהיגים פוליטיים וצבאיים ואנשי החברה הגבוהה שמתלווים אליהם לחגיגה אחת אחרי הצלחות במלחמה. אלא ששדה הקרב ההוא מתגמד ביחס לחילופי העקיצות בין בנדיק לביאטריס - אשר מתכחשים לרגשותיהם, ומונעים מעצמם חיבה הדדית, למרות שזו מפעמת בתוך תוכם. בסוף יוצאת מזה גם חתונה.

 

בסוף הציניות נושרת והאהבה מתחילה. אקר ודניסוף ()
בסוף הציניות נושרת והאהבה מתחילה. אקר ודניסוף

  

"אפשר להתייחס למחזה ככזה שעוסק בבגידה רגשית ופיזית, ובהסתכלות על אהבה משתי פרספקטיבות, כזו של אהבה צעירה, וכזו של אהבה יותר בוגרת - כמו זו של בנדיק וביאטריס שמגיעה עם עכבות מהעבר", מפרשן דניסוף, "כל דרמה טובה תלך רחוק מדי מבחינה מסוימת. בשעה וחצי עוברים גרסה קיצונית ומוטרפת של החיים שלנו, זה לא באמת אמין. אבל, אם זה עשוי כמו שצריך, השהיית חוסר האמונה עובדת, ואתה נסחף לתוך זה".

 

הקשר עם ווידון אינו כזה של נישואין, אבל השניים חולקים מערכת יחסים מקצועית וחברית ארוכה. דניסוף מופיע בתפקיד קטן, מבשר רע ועמוס איפור בשתי סצנות ב"הנוקמים", בתור The Other - השליח המרושע של הארכי נבל תאנוס. הוא הופיע בתפקיד זה בסצנת הקרדיטים, כשהוא משוחח עם פטרונו. ועוד לפני זה במהלך הסרט כשהוא מתדרך את אויבם של הנוקמים לוקי (סצנה דומה נוספת, נחתכה מהגרסה הסופית של הסרט). למרות כל שכבות האיפור שהודבקו לו, והעובדה שהוא אינו מופיע כלל בפניו, הוא מעיד על חוויה אדירה.

 

דניסוף והידלסטון בסצנה שנחתכה מתוך "הנוקמים"

 

"התרגשתי לקחת בזה חלק - לא רק כי זה סרט אולפנים וסרט קומיקס, אלא כי אני נהנה מההזדמנות לעבוד עם חבר טוב שלי", מצהיר דניסוף, "עם זאת, זה היה מאתגר מאוד לעבוד עם פרוטזות, ואתה נדרש לשחק כשאתה מלא בגומי - לא יכולתי לזוז יותר מדי, והבנתי שלא אוכל להשתמש בהבעות פנים. הייתי חייב לייצר את הדמות דרך הקול שלה".

 

מה עדיף - לשחק תפקיד קטן בסרט ענק, או תפקיד ראשי בהפקה קטנה ועצמאית?

 

"כשאתה עושה סרט כמו 'הנוקמים' רואים אותך בפרק זמן קצר יותר אנשים מכל מי שיראה את 'מהומה על לא דבר' בכל ההרצה שלו. זו פלטפורמה מעולה להיחשף לקהל ענק, אבל אם הייתי צריך לבחור בין זה לבין בנדיק, הייתי עושה את בנדיק. זו אחת הדמויות האהובות עלי אצל שייקספיר ובכלל, המסע שעשיתי כדי לגלם אותו הוא עבורי לגמרי מה שאני חי בשבילו בעבודה הזו".  

 

סצנת הקרדיטים. אלכסיס דניסוף כ-The Other משוחח עם תאנוס

 

בשלב זה לא ברור אם דניסוף ישוב ל"הנוקמים 2: העידן של אולטרון" שייצא לאקרנים ב-2015, אך הוא ישמח להמשיך עבודתו בדמות מסתורית זו. עם זאת, התפקיד הכי אהוב שלו עד כה יישאר זה של ווסלי ווינדהאם-פרייס, החנון הכריזמטי ב"באפי" ו"אנג'ל". מעבר לעובדה שבזכות התפקיד הזה הוא הכיר את אשתו אליסון הניגן (ווילו רוזנברג מ"באפי") עמה הוא חולק זוגיות והורות מאושרת לשתי בנות קטנות, דניסוף שומר פינה חמה לשתי הסדרות עד היום. 

 

קליפ מחווה לווסלי

 

"כל מי שלקח חלק ב'באפי' גאה בכך. לא היו עוד הרבה סדרות כמו 'באפי' אז, היא דיברה לבני נוער שאהבו את ההומור, ואת הטון שרלבנטי אליהם ולבעיות שלהם. גם מבוגרים עם ראש פתוח שאוהבים כתיבה טובה התחברו. שתי הקבוצות האלו הובילו את הפופולריות שלה, אבל כשהסדרות הופקו הן פשוט החזיקו מיום ליום, לא ידענו בכל פעם שהן ימשיכו מעונה לעונה".

 

איך אתה מסביר את המעמד של 'באפי' שנשמר בתרבות הפופ היום?

 

"עכשיו כשיש דור חדש שלם שרואה אותה ואת 'אנג'ל' הוא תופס אותן באופן חדש. הם מבינים אותן טוב יותר עכשיו, רואים כמה מוכשרים ואמיצים ג'וס וכל הכותבים היו, וכמה נועז היה לערבב את הז'אנרים יחד, ולא לפחד להרוג דמויות אהובות. לעולם לא היה כל חשש להעלות נושאים - מלסביות, ועד כל דבר אחר. הכל היה שם.

 

אלכסיס דניסוף, איימי אקר וג'וס ווידון. כמו משפחה (צילום: גטי אימג'בנק) (צילום: גטי אימג'בנק)
אלכסיס דניסוף, איימי אקר וג'וס ווידון. כמו משפחה(צילום: גטי אימג'בנק)

 

"כל אמנות צריכה לעמוד במבחן הזמן, ורוב הדברים מחזיקים לתקופה קצרה כי אין להם מה להגיד מעבר להערה זמנית, וזה בסדר. 'באפי' ממשיכה לדבר לאנשים בתקופה הנוכחית באופן מלא משמעות ואמין, שלא מוגבל לתקופה. הכותבים לקחו נושאים שכולנו מתמודדים איתם, תמות אוניברסליות שמעניינות גם היום, של מה זה להיות בן אדם, וערבבו אותן עם ז'אנרים שהפכו את ההתמודדות גם לביזארית ומצחיקה".

 

דניסוף חושב שהפריחה של המדע בדיוני והפנטזיה כיום היא חיובית, אבל לא הכול עומד בקנה אחד מבחינת רמה: "אם אתה עושה תוכנית ערפדים רק כי היא עובדת כלכלית, זה לא יחזיק מעמד לאורך זמן - כי אתה עושה אותה מהסיבות הלא נכונות. יש תסריטים שנכתבים רק כי הם רוצים לרכוב על מה שאופנתי עכשיו".

  

אלכסיס דניסוף, אליסון הניגן והילדה. זוג יציב (צילום: MCT) (צילום: MCT)
אלכסיס דניסוף, אליסון הניגן והילדה. זוג יציב(צילום: MCT)

 

הניגן ודניסוף הכירו על הסט של "באפי" והפכו לזוג כשהוא עבר ל"אנג'ל". מאז הם מאוהבים ואף חידשו את נדרי הנישואים שלהם השנה. הוא מעיד שכשמזדמן להם לעבוד יחד על אותו סט, זו הנאה גדולה: "היא שחקנית מדהימה ומקצועית, ואני בר מזל שאם אני לא על הסט איתה, לפחות אני איתה בבית".

 

מה עם כמה עצות לזוגות אחרים?

 

"מסוכן לתת עצות. אני מאוד מאושר איתה, ויש לי מזל גדול שהיא סבלה אותי כל כך הרבה שנים, ואני מקווה שהיא תמשיך לסבול אותי עוד. שנינו מנסים לא להיות עסוקים ברמה שנאבד את הזמן שלנו זה עם זו ועם הילדות, ועובדים קשה כדי שיהיה לנו זמן יחד. זמן וכבוד הם מהדברים הכי חשובים שצריך לתת.

 

לתת ספייס. גם "במהומה רבה על לא מאומה" ()
לתת ספייס. גם "במהומה רבה על לא מאומה"

 

"נישואים יכולים להיות קשים, כי אתה רוצה לראות משהו אידיאלי ולשגשג, וזה דבר שקשה לתחזק. חייבים ללמוד לעבור דרך הקשיים ולהתמודד, וזה בניגוד למה שהתקשורת מספרת לך, שם אתה תמצא בן זוג טוב - לא יהיו בעיות. אם אתה מחויב אתה צריך לעבוד על הבעיות שלך, יחד ולבד".

 

ומה עם משחק, אתה ממליץ על הקריירה הזו לאחרים?

 

"רק אם זה באמת מה שאתה רוצה לעשות, ואתה לא מסוגל לא לעשות את זה. אם זה נותן לך הרגשה מיוחדת וסיפוק כמו ששום דבר אחר לא מעניק לך, תעשה את זה, ותזכור את התחושות החזקות האלו, כי אתה תצטרך להיאחז בהן לאורך הימים, השבועות והשנים שבהם יהיו לך קשיים וכאב לב. זה נכון לאמנים בכלל. זו דרך חיים ללא ביטחון, מלאת סיכונים ותקופות בדידות אדירות ודחייה, כשהאמנות שלך לא מעניינת אף אחד חוץ ממך.

 

משחק כי הוא מאמין בזה. אלכסיס דניסוף (צילום: MCT) (צילום: MCT)
משחק כי הוא מאמין בזה. אלכסיס דניסוף(צילום: MCT)

 

"זה נחמד כשאתה בן 18, אבל מה אם אתה בן 36, עם אישה, ילדים ומשכנתא? אז אתה צריך לחשוב אם אני עדיין בסדר עם ההחלטה הזו, והאם היא עדיין נותנת לי מספיק ממה שאני צריך, כי גם מה שאתה צריך משתנה עם השנים. אשתי ואני היינו בני מזל, כך שאנחנו מסודרים ביחד, אבל זה לא היה קל תמיד".

 

אז מה גורם לך להמשיך גם היום?

 

"כי המשחק סיפק לי את הימים הכי טובים של חיי, הכי מספקים ומעשירי דמיון. אתה עושה דברים שלא האמנת שיהיו אפשריים ומגיע למקומות בעולם שבעצמך שלא חשבת עליהם, ותפגוש אנשים שיעשירו אותך, ותגדל בדרכים שלא תאמין - לכן אני עומד על ההחלטה שלי להמשיך בדרך הזו, אבל אני תמיד חייב לשאול אם אני אכן עושה את ההחלטה הנכונה.

 

"אם אתה לא מוכן לשאול את השאלות האלו, יש עבודות אחרות עם סיכון נמוך יותר. אם זה יכאיב לך יותר מדי, המרירות משתלטת וזה יכול להרוס את מה שאהבת. לכן, כמו שאשתי ואני חידשנו את הנדרים שלנו, ככה אתה חיים להתחייב מחדש למקצוע הזה, כל הזמן".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'בנק
אלכסיס דניסוף
צילום: גטי אימג'בנק
לאתר ההטבות
מומלצים